خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

استفاده از فناوری بلاکچین در مریخ! ایلان ماسک چه برنامه‌هایی در سر دارد؟


استفاده از فناوری بلاکچین در مریخ! ایلان ماسک چه برنامه‌هایی در سر دارد؟ | ایران ماین

ایلان ماسک، مدیر اجرایی کمپانی اسپیس‌ایکس، برنامه‌ بلندپروازانه‌ای را برای ایجاد یک شهر انسانی در مریخ طی چند دهه آینده اعلام کرده است.

این پروژه با پرتاب‌های بدون سرنشین فضاپیمای «استارشیپ» در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. ماسک پیش‌بینی می‌کند که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سفرهای سرنشین‌دار به مریخ تا پایان دهه جاری میلادی آغاز خواهند شد.

در دور نخست، پرتاب‌های بدون سرنشین برای آزمایش قابلیت‌های فرود استارشیپ و تضمین ایمنی خدمه انجام می‌شود. بسته به موفقیت این آزمایشات، سفرهای سرنشین‌دار بین ۲ تا ۴ سال بعد در دستور کار قرار خواهند گرفت.

ماسک تأکید دارد که نزول قیمت تولد یکی از بزرگترین تهدیدها برای بشریت است و پروژه مریخ می‌تواند به بقای طولانی‌تر آگاهی انسانی کمک کند. او معتقد است که مهاجرت به سیارات دیگر می‌تواند طول عمر احتمالی بشریت را بالا رفتن دهد.

هدف از پروژه مریخ، ساخت یک شهر انسانی خودکفا در مدت ۲۰ سال است. ماسک چالش‌های اصلی این مسیر را هزینه و فناوری می‌داند. به گفته او، هزینه ارسال هر تن محموله به لایه مریخ در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار می باشد که باید به ۱۰۰ هزار دلار نزول یابد.

چنین کاهشی نیازمند بهبود ۱۰ هزار برابری فناوری است که بسیار دشوار، ولی امکان دارد.

ماسک همچنین معتقد است که استفاده از فناوری بلاکچین برای مدیریت ارتباطات ماهواره‌ای می‌تواند روشی مؤثر برای پیشبرد لجستیک فضایی باشد.

اسپیس‌ایکس با داشتن ۶۳۷۰ ماهواره فعال استارلینک در مدار پایین زمین، بیش از ۶۲ درصد از تمام ماهواره‌های فعال را کنترل می‌کند و به نظر می‌رسد که از بهترین موقعیت برای اجرای چنین طرحی برخوردار است.