خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

اشتباه پرهزینه یک مخاطب بی‌دقت؛ ۳۴ اتریوم برای یک تراکنش کوچک به باد رفت!


اشتباه پرهزینه یک مخاطب بی‌دقت؛ ۳۴ اتریوم برای یک تراکنش کوچک به باد رفت! | ایران ماین

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، یک مخاطب ناشناس رمز ارز به طور تصادفی حدود ۹۰ هزار دلار کارمزد بابت یک جابجایی ساده ۲۲۰۰ دلاری در پلتفرم اتریوم پرداخت کرده است.

طبق داده‌های پلتفرم اتراسکن (Etherscan)، این مخاطب ۳۴.۲۶ اتریوم را برای پرداخت کارمزد جابجایی ۰.۸۷ اتریوم از دست داده است.

در زمان نگارش این خبر، کارمزد پلتفرم اتریوم در پایین‌ترین لایه سالانه خود، بین ۲ تا ۴ gwei است، به این معنی که یک جابجایی نهایتاً ۵ دلار هزینه خواهد داشت.

البته شایان ذکر است که چنین اتفاقاتی در حوزه کریپتو معمول هستند و پیش از این نیز در موارد متعددی شاهد آن بوده‌ایم.

به عنوان مثال، در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، یک معامله‌گر حوزه نشان‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای یک نشان که فقط ۱۰۰۰ دلار نرخ داشت، ۱۰۵۵ اتریوم (به نرخ ۱.۶ میلیون دلار در آن زمان) پرداخت کرد. همچنین در ۶ آوریل، یک کلکسیونر ۱۰۰ اتریوم (به نرخ ۱۹۱۰۰۰ دلار در آن زمان) را به منظور ضرب رایگان یک NFT هزینه کرد.

لازم به ذکر است تنها معامله‌گران خرد نیستند که در نقل و انتقالات اشتباه می‌کنند. در ماه می ۲۰۲۱، صرافی سنگاپوری کریپتو‌دات‌کام (Crypto.com) به طور تصادفی ۷ میلیون دلار را به یکی از کاربران خود ارسال کرد.

این مخاطب نیز تصمیم گرفت که این اشتباه را گزارش نکند و وجوه را برای خود بردارد، ولی در ادامه به دلیل سوءاستفاده، به ۲۰۹ روز زندان محکوم شد.