خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

افت نشان‌های هوش مصنوعی با وجود بالا رفتن درآمد انویدیا! علت این تضاد چیست؟


افت نشان‌های هوش مصنوعی با وجود بالا رفتن درآمد انویدیا! علت این تضاد چیست؟ | ایران ماین

در پی عرضه گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ توسط کمپانی انویدیا (Nvidia)، نرخ نشان‌های مرتبط با هوش مصنوعی به شکل قابل‌توجهی نزول یافت.

با اینکه انویدیا موفق شد از پیش‌بینی‌های وال استریت فراتر رود و درآمدی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ کسب کند (که بیانگر بالا رفتن ۱۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول سال است)، این کارایی نتوانست سرمایه‌گذاران را راضی کند و منجر به افت نرخ نشان‌های هوش مصنوعی شد.

برای نمونه، نرخ نشان اتحاد هوش مصنوعی فوق هوشمند (FET) حدود ۷.۸ درصد نزول یافت و به ۱.۱۶۶۳ دلار رسید. همچنین، نشان‌های بیت‌تنسور (TAO) و رندر (RENDER) به ترتیب یک افت ۴.۵ درصدی و ۶.۸ درصدی را تجربه کردند.

براساس داده‌های گوگل فایننس، سهام انویدیا (NVDA) در روز ۲۸ آگوست با نرخ ۱۲۵.۶۱ دلار بسته شد. از آن زمان تاکنون، نرخ سهام این کمپانی در خرید و فروش پس از بازار با ۶.۸۹ درصد نزول مواجه شده و به ۱۱۶.۹۵ دلار رسیده است.ai-cryptocurrency-prices-nvidia-earnings-report-analysts-

کارایی نشان‌های هوش مصنوعی معمولاً با گزارش‌های مالی انویدیا همبستگی دارد. به‌طوری‌که پس از عرضه گزارش درآمد سه‌ماهه اول در ماه می، نشان‌های هوش مصنوعی با وجود بالا رفتن ۱۸ درصدی درآمد انویدیا نسبت به سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳، با نزولی شدن نرخ مواجه شدند.

این بار نیز بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که پس از عرضه گزارش درآمد، نشان‌های هوش مصنوعی با افت نرخ روبه‌رو خواهند شد.

اد لودلو (Ed Ludlow)، بررسی‌کننده بلومبرگ، اشاره کرده که انتظارات بسیار بالایی از انویدیا وجود داشت. در همین حال، او تأکید کرد که مشکل کمبود تقاضا وجود ندارد و ارائه‌دهندگان سرویس ها رایانش ابری همچنان به خرید محصولات این کمپانی ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است که با وجود افت اخیر نشان‌های هوش مصنوعی و داده‌های کلان، نرخ این بازار که پس از «دوشنبه سیاه» در ۵ آگوست به پایین‌ترین لایه سالانه خود یعنی ۱۸.۲۱ میلیارد دلار رسیده بود، حدود ۷۹.۷ درصد بالا رفته است.