خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

خطر ریزش نرخ در کمین XRP؛ پشتیبانی مدیر ریپل از کامالا هریس بازار را شوکه کرد!


خطر ریزش نرخ در کمین XRP؛ پشتیبانی مدیر ریپل از کامالا هریس بازار را شوکه کرد! | ایران ماین

نرخ رمز ارز ریپل (XRP) در بحبوحه دلواپسی‌های اقتصادی و پشتیبانی کریس لارسن، مؤسس ریپل، از کامالا هریس، با خطر سقوط در کوتاه‌مدت مواجه است.

در تاریخ ۶ سپتامبر، نرخ ریپل به دنبال افت کلی بازار جهانی ناشی از گزارش ضعیف شاخص مدیران خرید (PMI)، از لایه حمایتی مهم خود پایین‌تر رفت. همزمان، نرخ بیت‌کوین نیز نزول یافت و اثر منفی خود را بر کل بازار رمزارزها گذاشت.

در همین حال، کریس لارسن، رئیس و مؤسس کمپانی ریپل، همراه با ۸۸ نفر از رهبران تجاری، پشتیبانی خود را از نامزدی کامالا هریس برای ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده‌اند.

این حرکت باعث شگفتی جامعه ریپل شده؛ چرا که دولت بایدن-هریس، از طریق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، موضعی خصمانه نسبت به ارزهای دیجیتال داشته است.

با اینکه ریپل اخیراً در نبرد حقوقی خود با SEC پیروز شده و جریمه آن به ۱۲۵ میلیون دلار نزول یافته، ولی پشتیبانی از کسی که به ضدیت با کریپتو شناخته می‌شود، امکان دارد باعث دلواپسی سرمایه‌گذاران و جلب توجه منتقدان شود.

با این حال، اقتصاد آمریکا با مشکلات عمده‌ای روبروست؛ گزارش شاخص PMI بیانگر نزول تولید است و آمار اشتغال در ماه آگوست ضعیف بوده، اگرچه نرخ بیکاری پایین باقی مانده است. همچنین، منحنی بازده پس از دو سال مجدداً مثبت شده که به‌عنوان نشانه‌ای از احتمال وقوع رکود اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

در صورت بروز رکود، بازار رمزارزها، از جمله ریپل، امکان دارد با نوسانات شدید قیمتی مواجه شود و سرمایه‌گذاران را از بازار خارج کند.

هم‌اکنون روند کلی نرخ ریپل نزولی است و زیر لایه حمایتی ۰.۵۴ دلار حرکت می‌کند. نرخ ریپل با افت روزانه ۱.۶ درصدی، به محدوده ۰.۵۲۲۵ دلار رسیده است. لایه حمایتی بعدی ۰.۴۸۵ دلار می باشد و در صورتی که این لایه شکسته شود، احتمال افت نرخ تا ۰.۴۵ دلار وجود دارد.xrp-price-risks-crash-to-0-45-as-chris-larsen-endorses-kamala-harris

در حال حاضر، انتظار برای یک حرکت صعودی تأییدشده از ناحیه حمایتی ۰.۴۸۵ دلار می‌تواند به عنوان یک استراتژی مطمئن برای خرید در نظر گرفته شود. همچنین، بازپس‌گیری لایه ۰.۵۴ دلار امکان دارد به معنای آغاز یک روند صعودی جدید باشد.