خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

افزایش غافلگیرکننده بیت‌کوین به ۶۶ هزار دلار! چه چیزی بازار را به حرکت درآورد؟


افزایش غافلگیرکننده بیت‌کوین به ۶۶ هزار دلار! چه چیزی بازار را به حرکت درآورد؟ | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ بیت‌کوین (BTC) به ۶۶،۵۰۰ دلار رسید، ولی همچنان مشخص نیست که آیا این روند صعودی ادامه خواهد داشت یا خیر.

در هفت ماه گذشته، بیشتر صعودهای بیت‌کوین در سطوح مقاومتی متوقف شده‌اند و اخیراً مقاومت محدوده ۶۵ هزار تا ۶۶ هزار دلار نیز مانع از بالا رفتن بیشتر نرخ شده است.

در ۱۴ اکتبر نیز بیت‌کوین به همین لایه رسیده بود، ولی هنوز معلوم نیست که آیا این بار نرخ بالاتر از این لایه تثبیت خواهد شد یا نه.is-bitcoin-uptober-beginning

این بالا رفتن نرخ، همانند صعودهای قبلی، تا حدی به دلیل رونق بازار آینده رخ داده و بالا رفتن فاندینگ ریت و شاخص سود باز، این جهش را تشدید کرده است.

در همین راستا، جی‌جی (JJ)، رئیس بخش خرید و فروش مشتقات و اختیار معامله در های‌استرایک (HighStrike) می‌گوید که بازگشت نرخ بیت‌کوین به بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، توجه خریداران بازار اختیار معامله را جلب کرده است.

به گفته او، عواملی همچون بالا رفتن شانس ترامپ در بازار پیش‌بینی پالی‌مارکت (Polymarket) و افزایش اخیر نرخ سهام مایکرواستراتژی (MicroStrategy) به سقف سالانه، این روند صعودی را ارتقا کرده‌اند.

با این حال، او هشدار داده که مقاومت سقف‌های ماه سپتامبر همچنان به قوت خود باقیست و سفارش‌های فروش زیادی در کوین‌بیس وجود دارد.

به همین دلیل، اگرچه شرایط برای افزایش به سقف‌های جدید در سه‌ماهه چهارم سال فراهم شده، ولی معامله‌گران باید انتظار نوسانات و افت‌های مقطعی را داشته باشند.

علاوه بر رونق بازار آینده، چندین عامل دیگر نیز در کارایی مثبت نرخ بیت‌کوین تأثیرگذار بوده‌اند. در همین راستا، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، از طرح خود برای ایجاد چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال خبر داده است. این طرح با هدف پشتیبانی از سرمایه‌گذاران، به‌ویژه در جامعه سیاه‌پوستان، و ایجاد محیطی امن‌تر برای سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو ارائه شده و می‌تواند به پذیرش گسترده‌تر و ثبات بیشتر در بازار کمک کند.

در همین حال، مدیر اجرایی کمپانی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) به بالا رفتن تقاضای خرید در صرافی‌های بزرگ اشاره کرده که بیانگر اعتماد معامله‌گران به آینده بیت‌کوین است. در حال حاضر، تعداد سفارش‌های خرید از سفارش‌های فروش پیشی گرفته که این وضعیت از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ندرت دیده شده بود.

بالا رفتن نقدینگی ارز پایدار‌ها مانند تتر (Tether) و یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) که نرخ بازار آن‌ها مجموعاً حدود ۱۶۹ میلیارد دلار می باشد، نیز باعث ارتقا بازار بیت‌کوین شده است. نقدینگی بالای ارز پایدار‌ها امکان خرید سریع بیت‌کوین را فراهم می‌کند.

همچنین، ماه اکتبر به‌طور تاریخی برای بیت‌کوین مثبت بوده و وضعیت اخیر شاخص‌های اقتصادی نیز به نفع دارایی‌های دیجیتال بوده‌ است.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران سازمانی به رهبری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و کمپانی ژاپنی متاپلنت (Metaplanet)، استراتژی خود را در زمینه پذیرش بیت‌کوین برای محافظت در برابر نزول نرخ ارزهای فیات، با جدیت دنبال می‌کنند. در همین راستا، کمپانی متاپلنت به تازگی اعلام کرده که ۱۰۶.۹۷۷ بیت‌کوین به نرخ ۱ میلیارد ین (حدود ۶.۶۹ میلیون دلار) را خریداری کرده است؛ در نتیجه، این کمپانی اکنون ۸۵۵.۴۷۸ بیت‌کوین در اختیار دارد.