خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

انفجار سرمایه در ETFهای بیت‌کوین؛ آیا نرخ به ۱۳۰ هزار دلار می‌رسد؟


انفجار سرمایه در ETFهای بیت‌کوین؛ آیا نرخ به ۱۳۰ هزار دلار می‌رسد؟ | ایران ماین

طی هفته جاری، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده شاهد ورودی چشم‌گیر بیش از ۲ میلیارد دلار بوده‌اند.

صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین در روز جمعه ۱۸ اکتبر، ۲۷۳.۷ میلیون دلار ورودی داشتند که مجموع ورود سرمایه در طول هفته را به ۲.۱۲ میلیارد دلار رساند.

صندوق ETF بیت‌کوین کمپانی بلک‌راک (IBIT) با ۱.۱۴ میلیارد دلار ورودی در صدر قرار داشت و صندوق کمپانی آرک (ARKB) نیز ۳۰۶.۱ میلیون دلار سرمایه جذب کردن کردن کرد. از زمان آغاز معامله این صندوق‌ها در ژانویه ۲۰۲۴، مجموع سرمایه جذب کردن کردن شده به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد بالا رفتن علاقه نهادی، احساسات کلی بازار را نیز ارتقا کرده، به طوری که نرخ بیت‌کوین (BTC) به نزدیکی ۶۹ هزار دلار بالا رفته و آلتکوین‌های اصلی نیز از این روند پیروی کرده‌اند.

اکنون با توجه به علاقه فزاینده سازمانی به بیت‌کوین، شایعاتی راجع به رسیدن نرخ آن به سقف جدید نیز در حال بالا رفتن است.

در این میان، پیتر براندت (Peter Brandt)، معامله‌گر با تجربه و کارشناس معروف بازار کریپتو، به تازگی تحلیلی از نرخ BTC ارائه داده و افزایش آن تا ۱۳۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده است.

تحلیل براندت بر شاخص مک‌ریب (McRib) استوار است که تغییر وضعیت آن به‌طور معمول منجر به دو برابر شدن نرخ می‌شود.us-spot-bitcoin-etf-weekly-influx-hits-2b-btc-price-to-130k-incoming

در حال حاضر، نرخ بیت‌کوین با افزایشی ۰.۷۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۸۴۱۰ دلار رسیده است. با این حال، مقدار خرید و فروش آن با افتی ۱۹ درصدی به ۲۹.۱۲ میلیارد دلار نزول یافته است.