خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

این اتفاق عامل شارژ نرخ طلا بود/ طلا باز هم به سقف برگشت‌


این اتفاق عامل شارژ نرخ طلا بود/ طلا باز هم به سقف برگشت‌ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو راجع به احتمال افت نرخ بهره در سپتامبر، نرخ طلا در روز جمعه با ۱ درصد بالا رفتن به ۲۵۰۸.۲۵ دلار برای هر اونس رسید. 

براساس گزارش رویترز، این در حالی است که نرخ طلا در روز سه‌شنبه به رکورد ۲۵۳۱.۶۰ دلار رسیده بود. همچنین، نرخ طلای آمریکا با ۱.۱ درصد بالا رفتن به ۲۵۴۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

پاول اعلام کرد که «زمان آن فرا رسیده است» که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را نزول دهد و تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو برسد، که این موضوع به‌وضوح بیانگر نزول سیاست‌های پولی قریب‌الوقوع است. در همین حال، شاخص دلار در برابر سایر ارزها ۰.۶ درصد نزول یافت و بهره‌وری اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده نیز پس از سخنرانی پاول نزول یافت، که این امر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب‌تر کرد.

تای وانگ، تاجر مستقل فلزات در نیویورک، اظهار داشت که بازارهای دارایی، حداقل در ابتدا، واکنش مثبتی به اظهارات پاول نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که زمان تعدیل سیاست‌ها فرا رسیده است.

 طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد، به‌ویژه پیش از نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو و به‌روزرسانی نمودار نقطه‌ای که تعداد نزول‌های احتمالی در سال کنونی را نشان می‌دهد. همچنین، نرخ‌های بهره پایین در ایالات متحده به‌طور کلی جذابیت نسبی شمش با بازده صفر را بالا رفتن می‌دهد.