خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ایکس امپایر تعداد نشان‌های کاربران را مشخص کرد! هر نشان X چقدر نرخ دارد؟


ایکس امپایر تعداد نشان‌های کاربران را مشخص کرد! هر نشان X چقدر نرخ دارد؟ | ایران ماین

بازی تلگرامی محبوب ایکس امپایر (X Empire) بالاخره در حال رسیدن به ایردراپ و نقطه‌ای است که بیش از ۵۰ میلیون مخاطب آن برای ماه‌هاست که در انتظار آن هستند. این بازی مبتی بر تم ایلان ماسک که در ابتدا کار خود را به‌عنوان ماسک امپایر (Musk Empire) آغاز کرد و بعدها نام خود را تغییر داد، بسیاری را امیدوار نگهداشته است که بتواند با یک ایردراپ موفق، ناامیدی ناشی از شکست سهمگین پروژه‌های محبوب تلگرامی مانند همستر کامبت، راکی ربیت و کتیزن را به خاطره‌ای دور تبدیل کند.

در این گزارش به رویداد‌های اخیر و فرایند ایردراپ و لیست شدن نشان بازی ایکس امپایر خواهیم پرداخت. همچنین نگاهی به وضعیت نرخ نشان X، پیش از عرضه در بازارهای معاملاتی نیز خواهیم داشت.

تخصیص نشان به کاربران؛ آخرین گام پیش از ایردراپ ایکس امپایر

همانطور که انتظار می‌رفت بازی تپ تو اِرن محبوب تلگرامی ایکس امپایر آخرین مرحله پیش از عرضه نشان خود را که تحت عنوان چیل فیز (Chill Phase) برای مدت بیش از ۲ هفته در جریان بود را به پایان رساند و پنجره کلیم نشان در اختیار کاربران بازی قرار گرفت. در همین حال، با آغاز فرایند کلیم نشان X در ربات بازی در روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر ماه)، زمان انجام رویداد تولید نشان (TGE) نیز اعلام شد و قرار است در تاریخ ۲۴ اکتبر (۳ آبان ماه) ایردراپ این پروژه انجام شود و نشان آن نیز به صورت همزمان در صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال مانند بای‌بیت (Bybit)، اوکی‌اکس (OKX) و بیت‌گت (Bitget) لیست شود.

ایردراپ ایکس امپایر

به گزارش دی‌کریپت (Decrypt)، پس از آن که بازی ایکس امپایر در روز ۳۰ سپتامبر (۹ مهر ماه) فاز ماینینگ خود را به پایان رساند، همه منتظر ایردراپ این پروژه بودند، ولی ۲ روز بعد توسعه‌دهندگان از یک تاخیر غیرمنتظره خبر دادند. پس از اعلام این تاخیر، بازی دوباره موجود قرار گرفت و قرار شد که بازیکنان مشارکت کننده در چیل فیز ۵ درصد از کل عرضه نشان X را به‌عنوان پاداش اضافه دریافت کنند.

با این حال، با پایان چیل فیز، در روز جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر ماه) بازیکنان با باز کردن ربات ایکس امپایر، توانسته‌اند به پنجره کلیم نشان که در بازی ایجاد شده دسترسی پیدا کنند تا از طریق آن متوجه شوند که چه تعداد توکنی دریافت کرده‌اند و همچنین نحوه دریافت آن را مشخص کنند. بازیکنان با مراجعه به ربات ایکس امپایر، درپنجره کلیم نشان‌های خود به صورت تفکیک شده مشاهده خواهند کرد که چند نشان مربوط به کارایی آنها در فاز ماینینگ یا فاز اصلی بازی بوده و چند نشان مربوط به فاز چیل یا فاز کوتاه دوم آن بوده است. همچنین تعدادی از نشان‌هایی که به کاربران اختصاص یافته مربوط به کسانی است که تسک‌های مربوط به نات کوین و بلوم را در بازی انجام داده‌اند.

همچنین تعداد نشان‌های غیرمثلی (NFT) دریافت شده توسط بازیکنان که در قالب دسته‌های ۶۹,۰۰۰ توکنی که همان ووچرها بودند، از جمع نشان‌ها کم شده است. بر اساس اعلام ایکس امپایر، هر بازیکنی که NFT ووچر نشان را دریافت کرده، در صورتی که آن را در بازار معامله نکرده باشد و تا روز ایردراپ نگه دارد، طی ساعات قبل از ایردراپ در روز ۲۴ اکتبر (۳ مهر) می‌تواند NFT های خود را با نشان‌های X مبادله کند.

علاوه بر این، با اعلام تیم ایکس امپایر مشخص شده است که بازیکنان تا روز ۳۱ اکتبر (۱۰ مهر ماه) فرصت دارند تا با استفاده از ربات تلگرامی ایکس امپایر و با وصل کردن کیف پول خود به بازی، درخواست دریافت نشان X را به ثبت برسانند و از میزان نشان دریافتی خود مطلع شوند. همچنین طبق اعلام تیم ایکس امپایر، تنها در روز نخست بیش از۶ میلیون مخاطب نشان‌های خود را کلیم کرده‌اند.

با این حال، گفتنی است که بسیاری از بازیکنان نیز که فعالیت اندکی داشته‌اند یا بعضی از تسک‌های مهم را انجام نداده‌اند، واجد شرایط دریافت هیچ توکنی نشده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که دریافت نشان X از طریق کیف پول‌های غیرحضانتی مانند تون کیپر (Tonkeeper) که تنها روش کاربردی برای کاربران ایرانی است، نیاز به پرداخت ۰.۱ تون کوین به‌عنوان کارمزد وجود دارد.

نرخ نشان ایکس امپایر (X) چقدر است؟

پلتفرم گت‌جمز (Getgems) که نقش مهمی در پروژه ایکس امپایر ایفا کرده است، به‌عنوان بستری برای تسهیل تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کند و در آن، ووچرهای ضرب شده در قالب نشان‌های غیرمثلی ایکس امپایر معامله می‌شوند. گت‌جمز که به‌عنوان بازار پیش از عرضه ایکس امپایر عمل می‌کند، از همان اواخر فاز ماینینگ به کاربران اجازه داده بود تا سهم خود از ایردراپ را برای انجام خرید و فروش برداشت کرده و در بازار پیش از عرضه به فروش برسانند.

این ووچرهای نشان X در قالب NFT هایی عرضه شده‌اند که هر کدام از آنها شامل یک دسته ۶۹,۰۰۰ توکنی است. گفتنی است که در مجموع بیش از ۵۷۰ هزار ووچر ایکس امپایر ضرب شده و در اختیار بازیکنان قرار گرفته که در حال حاضر تنها ۱۶ هزار مورد از آنها برای فروش موجود است و بیش از ۵۵۳ هزار ووچر نیز توسط کاربران خارج از خرید و فروش نگهداری می‌شود و به نظر می‌رسد که این دسته از کاربران قصد دارند تا در روز انجام ایردراپ، ووچرهای خود را به نشان X ایکس تبدیل کنند.

گفتنی است که کاربران، این ووچرها را با حداقل نرخ ۲.۷ تون کوین در بازار گت‌جمز برای فروش قرار داده‌اند و بخش بسیار بزرگی از ووچرها نیز دارای قیمتی معادل بیش از ۳ تون کوین هستند که برابر با هر نشان ۰.۰۰۰۲۲۸ دلار می باشد.

ایکس امپایر تعداد نشان‌های کاربران را مشخص کرد! هر نشان X چقدر نرخ دارد؟
نرخ نشان X در بازار پیش از عرضه صرافی بیت‌گت

همچنین نشان ایکس امپایر در بازار پیش از عرضه بعضی از صرافی‌های دارای اعتبار در حال معامله است که نگاهی به نرخ نشان در آنها نیز می‌تواند تا حدی در تصویری که می‌توان از آینده نشان X داشت، راهگشا باشد. نرخ هر نشان X در بازار پیش از عرضه صرافی کوکوین ۰.۰۰۰۲۶۵ دلار می باشد. در صرافی بیت‌گت نیز آخرین نرخ برای هر نشان به ۰.۰۰۰۲۰۰ دلار رسیده است. نرخ بازار پیش از عرضه نشان ایکس امپایر در صرافی گیت آی‌او نیز ۰.۰۰۰۲۳ دلار می باشد.

با در نظر گرفتن این نرخ‌ها، نرخ نشان‌های هر کاربری که ۱۰۰,۰۰۰ نشان ایکس امپایر دریافت کرده باشد، رقمی بین ۲۰ دلار تا ۲۶.۵ دلار می باشد.

با این حال، باید اضافه کرد که این نرخ‌ها تنها نرخ‌های کاربران در بازار‌های پیش از عرضه برای معامله نشان و ووچرها است و نمی‌تواند نشانگر نرخ واقعی ایکس امپایر باشد و برای دانستن نرخ نشان X تنها و تنها باید منتظر لیست شدن آن در بازارهای معاملاتی و آغاز خرید و فروش باقی ماند.