خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بازار NFTها دوباره جان می‌گیرد؛ فروش یک میمون کسل به نرخ ۱.۴ میلیون دلار!


بازار NFTها دوباره جان می‌گیرد؛ فروش یک میمون کسل به نرخ ۱.۴ میلیون دلار! | ایران ماین

بازار جهانی نشان‌های غیرقابل تعویض (NFT) همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهد. به تازگی، یکی از نشان‌های مجموعه بورد ایپ (Bored Ape) به شماره ۷۹۴۰، به نرخ ۱.۴۳ میلیون دلار فروخته شده که بیانگر پویایی این بازار و بالا رفتن فعالیت‌ها در آن است.

این فروش بزرگ، حجم کل فروش NFTهای بورد ایپ را در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰۰ درصد بالا رفتن داده و مجموع حجم فروش این مجموعه را به ۱.۶ میلیون دلار رسانده است.

لازم به ذکر است مجموعه بورد ایپ، که در آوریل ۲۰۲۱ شروع به کار کرد، شامل ۱۰,۰۰۰ نشان غیرقابل تعویض بر روی پلتفرم اتریوم است. نگهداری این NFTها دسترسی به یک جامعه انحصاری و رویدادهای واقعی را فراهم می‌کند و توسعه تصاعدی این مجموعه، آن را به یکی از تحسین‌شده‌ترین مجموعه‌ها در بازار تبدیل کرده است.

در همین حال، بازار جهانی نشان‌های غیرقابل تعویض امروز شاهد بالا رفتن ۳۳ درصدی در حجم فروش بوده و مجموع مقدار خرید و فروش آن به ۱۴ میلیون دلار رسیده است.

در این میان، بلاکچین اتریوم با ۶.۵ میلیون دلار فروش، پیشتاز بازار NFTها است که این رقم نسبت به روز گذشته ۱۴۷ درصد توسعه داشته است. این تحرکات مثبت بیانگر پتانسیل‌های بالای بازار NFT بوده و می‌تواند به بهبود وضعیت کلی این حوزه کمک کند.

با وجود این آمار امیدوارکننده، گزارشی که ماه گذشته از سوی nftevening.com منتشر شد، وضعیت نگران‌کننده‌ای را در این بازار به نمایش می‌گذارد.

این گزارش نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از NFTها «مرده» هستند و بررسی انجام‌شده بر روی ۵۰۰۰ مجموعه NFT و ۵ میلیون تراکنش، به نرخ بالای عدم سودآوری بین دارندگان NFT و عمر کوتاه‌مدت اکثر مجموعه‌ها اشاره کرده است.