خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

بازگشت آرامش نسبی به بازار کریپتو؛ چه عاملی باعث بهبود نرخ‌ها شده است؟


بازگشت آرامش نسبی به بازار کریپتو؛ چه عاملی باعث بهبود نرخ‌ها شده است؟ | ایران ماین

بازار رمزارزها پس از افت اخیر، بار دیگر یک روند صعودی در پیش گرفته است. در همین راستا، نرخ بیت‌کوین (BTC) به کانال ۵۴ هزار دلار بازگشته و اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) نیز بالا رفتن نرخ را تجربه کرده‌اند.

روز گذشته، در تحولی مهم، کریستوفر والر، عضو هیئت‌مدیره فدرال رزرو، از احتمال افت نرخ بهره در نشست آتی این بانک در ماه سپتامبر خبر داد. این موضوع یکی از عوامل اصلی بهبود بازار رمزارزها در ساعات اخیر بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، کل نرخ بازار رمزارزها ۱.۲۸ درصد توسعه کرده و به ۱.۹۳ تریلیون دلار رسیده است؛ ولی مقدار خرید و فروش در این مدت با کاهشی ۵۶.۴۳ درصدی به ۴۲.۸۸ میلیارد دلار نزول یافته است.

بر اساس داده‌های بازار، نرخ بیت‌کوین با توسعه روزانه ۰.۵ درصدی به ۵۴,۴۷۱ دلار رسیده و کف و سقف نرخ آن در این مدت به ترتیب ۵۳,۷۹۹ و ۵۴,۸۳۸ دلار بوده است.

تسلط بیت‌کوین بر بازار نیز با کاهشی ۰.۲۱ درصدی به ۵۵.۷۱ درصد رسیده و نرخ بازار آن اکنون حدود ۱.۰۷ تریلیون دلار می باشد.

نرخ اتریوم هم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد توسعه کرده و به ۲۲۸۱ دلار رسیده است. اگرچه بازار اتریوم طی هفته گذشته شاهد برداشت سرمایه بود، ولی بالا رفتن نرخ این رمزارز در پایان هفته باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران شده است.

نرخ سولانا نیز با رشدی بیش از ۲ درصد به ۱۲۸ دلار رسیده و نرخ بازار آن هم به ۵۹.۸۶ میلیارد دلار بالا رفته است. در همین حال، نرخ ریپل با صعودی ۱ درصدی به ۰.۵۲۷۵ دلار رسیده است.

در بخش میم‌کوین‌ها، نرخ دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) به ترتیب با ۶ و ۱ درصد بالا رفتن به ۰.۰۹۶۰۹ دلار و ۰.۰۰۰۰۱۲۹۳ دلار رسیده‌ است. سایر میم‌کوین‌ها نظیر پپه (PEPE)، سگ‌ کلاهدار (WIF) و فلوکی (FLOKI) نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱ درصد بالا رفتن نرخ را تجربه کرده‌اند.

نرخ ستس (SATS) با افزایشی ۹ درصدی به ۰.۰۰۰۳۳۳۲ دلار،

نرخ کوانت (QNT) با رشدی ۸ درصدی به ۶۱.۶۷ دلار،

و نرخ گالا (GALA) با افزایشی ۸ درصدی به ۰.۰۱۸۵ دلار رسیده است.

نرخ لایت‌کوین (LTC) با کاهشی ۳ درصدی به ۶۱.۷۶ دلار،

نرخ داگز (DOGS) با افتی ۱.۵ درصدی به ۰.۰۰۱۰۱۷ دلار،

و نرخ هلیوم (HNT) با کاهشی ۰.۶ درصدی به ۷.۹۹ دلار رسیده است.