خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

ریپل به سمت ۱ دلار حرکت می‌کند؟ پیش‌بینی نرخ XRP بر اساس تحلیل‌های تکنیکال


ریپل به سمت ۱ دلار حرکت می‌کند؟ پیش‌بینی نرخ XRP بر اساس تحلیل‌های تکنیکال | ایران ماین

نرخ ریپل (XRP) از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش از ۱۵ درصد نزول یافته، در حالی که بازار رمزارزها به طور کلی حدود ۲۰ درصد توسعه کرده است. با این حال، تحلیل‌های تکنیکال و الگوهای نموداری نشان می‌دهند که احتمال توسعه قابل‌توجه نرخ XRP در هفته‌های آینده وجود دارد.

در نمودار هفتگی XRP، یک الگوی «سرو شانه معکوس» در حال شکل‌گیری است که می‌تواند به بازگشت روند صعودی اشاره داشته باشد.

این طرح از شانه چپ که بین می تا دسامبر ۲۰۲۲ شکل گرفته، یک سر که در ژوئن ۲۰۲۳ به پایین‌ترین نقطه خود رسید، و شانه راست که از آگوست ۲۰۲۴ در حال شکل‌گیری است، تشکیل شده است.is-xrp-price-setting-up-100-rally-toward-

خط گردن این طرح در محدوده ۰.۶۵ تا ۰.۶۶ دلار قرار دارد. اگر نرخ ریپل بتواند بر مقاومت این خط گردن غلبه کند، امکان دارد تا پایان سال کنونی به محدوده بین ۰.۹۰ تا ۱.۰۰ دلار بالا رفتن یابد که حدود ۱۰۰ درصد بالاتر از نرخ فعلی است.

علاوه بر این، ریپل اکنون بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ هفته‌ای خود معامله می‌شود. اگر میزان انباشت بالا رفتن یابد، احتمال شکست خط گردن الگوی مذکور ارتقا خواهد شد. با این حال، در صورت عدم شکست این خط، احتمال افت نرخ وجود دارد.

از طرفی، نمودار ماهانه XRP نیز یک الگوی مثلث متقارن را نشان می‌دهد که طبق تحلیل‌های چارلز بولکوفسکی، معمولاً به افزایش‌های چشمگیری منجر می‌شود. در صورت شکست خط روند بالای مثلث، نرخ XRP می‌تواند به سطوح بالاتری برسد.is-xrp-price-setting-up-100-rally-toward-

در صورت تکمیل این طرح، احتمال بالا رفتن نرخ تا ۴.۲۰ دلار یا بالاتر وجود دارد. اولین مقاومت احتمالی هم در محدوده ۰.۷۱ تا ۱.۰۵ دلار قرار گرفته که با اهداف الگوی سرو شانه معکوس هم‌پوشانی دارد.

در این میان، میانگین متحرک نمایی ۵۰ ماهه در ۰.۵۲۶ دلار نیز به عنوان یک پشتیبانی داینامیک عمل می‌کند و حفظ نرخ بالاتر از این لایه، احتمال رسیدن به ۱ دلار را تا پایان ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ بالا رفتن می‌دهد.