خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بازگشت اتریوم به مسیر افزایش؛ عبور از ۲۵۰۰ دلار، در جست‌وجوی ۳۵۰۰ دلار!


بازگشت اتریوم به مسیر افزایش؛ عبور از ۲۵۰۰ دلار، در جست‌وجوی ۳۵۰۰ دلار! | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته و همزمان با صعودی بازار کریپتو، نرخ اتریوم (ETH) نیز به بالاترین لایه روزانه خود در ۲۶۵۰ دلار رسید.

البته در حال حاضر، نرخ این رمزارز با حدود ۳ درصد بالا رفتن روزانه، در محدوده ۲۶۱۰ دلار قرار دارد. این بالا رفتن نرخ پس از افتی که در اواخر ماه سپتامبر تجربه شد، نشان می‌دهد که احتمالاً روند صعودی طولانی‌تری در پیش روی اتریوم خواهد بود.ethereum-hit-2500-5-things-should-know-

در ادامه، پنج نکته مهم راجع به اتریوم که بهتر است بدانید، بررسی می‌شود:

راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در استرالیا (IETH) اثر مثبتی بر نرخ اتریوم داشته و موجب بازگشت آن به بالاتر از ۲۵۰۰ دلار شده است. این در حالی است که ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده هنوز نتوانسته‌اند تقاضای کافی را جذب کردن نمایند.

طبق گزارش‌ها، خرید و فروش ETF اسپات اتریوم کمپانی سرمایه‌گذاری مونوکروم (Monochrome) از روز دوشنبه آغاز شده و این صندوق برای اولین بار در جهان، امکان اشتراک و بازخرید فیزیکی اتریوم را فراهم می‌کند. مونوکروم پیش از این، اولین ETF اسپات بیت‌کوین (IBTC) استرالیا را در ماه ژوئن راه‌اندازی کرده بود.

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌مؤسس اتریوم، اخیراً پیشنهاداتی را برای بهبود الگوریتم اثبات سهام (PoS) اتریوم ارائه داده است. اولین پیشنهاد او، معرفی تأیید نهایی تک‌اسلات (single-slot) است که هدف آن، تأیید بلاک‌ها در یک اسلات به جای چند اسلات می‌باشد. این تغییر می‌تواند ایمنی و سرعت تراکنش‌های اتریوم را بالا رفتن دهد و کارایی پلتفرم را بهبود بخشد.

دومین پیشنهاد او، نزول حداقل سرمایه مورد نیاز برای استیکینگ از ۳۲ اتر به ۱ اتر است که به بالا رفتن مشارکت افراد در فرآیند استیکینگ و ارتقا تمرکززدایی پلتفرم یاری میدهد.

اخیراً یک کیف پول متعلق به کمپانی گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) تعداد ۱۳,۵۸۰ اتریوم (به نرخ حدود ۳۴.۳ میلیون دلار) را به سه صرافی بزرگ شامل کوین‌بیس، اوکی‌ایکس و بایننس منتقل کرده است. این جابجایی بزرگ می‌تواند باعث نوسانات نرخ اتریوم و بالا رفتن حجم فروش شود.

داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند که میزان اتریوم نگهداری‌شده توسط آدرس‌های بزرگ به‌طور مداوم در حال بالا رفتن است و اکنون به ۴۴.۴ درصد از عرضه آن رسیده است. علاوه بر این، تراکنش‌ نهنگ‌ها با حجم بیش از ۱۰۰,۰۰۰ اتریوم به‌طور ثابت در حدود ۱۵۲۰ باقی مانده است. ثابت بودن لایه تراکنش‌های با نرخ بالا، بیانگر حضور فعال سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار است.

در دو ماه گذشته، نرخ اتریوم در یک الگوی مثلثی، حرکتی افقی داشته است. این طرح به‌دلیل وجود دو خط روند همگرا، باعث ایجاد یک فشردگی شده‌ است. در حال حاضر، با یک حرکت صعودی قوی، نرخ اتریوم می‌تواند خط روند بالایی این طرح را بشکند.ethereum-hit-2500-5-things-should-know-

اگر این بریک‌اوت رخ دهد و نرخ در بالای لایه مقاومتی حفظ شود، امکان دارد هدف بعدی اتریوم ۳۵۰۰ دلار و سپس، ۴۱۰۰ دلار باشد. ولی اگر این لایه مقاومتی شکسته نشود، احتمالاً نرخ اتریوم به روند تثبیت خود ادامه خواهد داد.