خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بررسی الگوهای تاریخی بیت‌کوین و شاخص RSI؛ اوج نرخ BTC در این چرخه کجاست؟


بررسی الگوهای تاریخی بیت‌کوین و شاخص RSI؛ اوج نرخ BTC در این چرخه کجاست؟ | ایران ماین

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، بیت‌کوین (BTC) در مسیر رسیدن به نرخ ۲۳۳ هزار دلار قرار دارد و این امر امکان دارد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد.

یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو با نام کاربری بیت‌کوین ‌دیتا ۲۱ (Bitcoindata21) در پلتفرم X، در آخرین پیش‌بینی خود به احتمال جهش نرخ بیت‌کوین اشاره کرده و برای این منظور، از شاخص قدرت نسبی (RSI) استفاده کرده است.

او با استفاده از انحراف استاندارد اندیکاتور RSI ماهانه پیش‌بینی کرده که سقف نرخ بیت‌کوین در بازار صعودی فعلی امکان دارد به حدود ۲۵۰ هزار دلار برسد. این پیش‌بینی با توجه به اوج‌های تاریخی RSI ماهانه که با سقف قیمتی BTC/USD مطابقت دارد، انجام شده است.

به گفته این بررسی‌کننده، سقف کانال روند برای RSI ماهانه در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵، در حدود ۸۸.۶ قرار دارد. او می‌گوید، تنها دلیلی که امکان دارد چنین پیش‌بینی محقق نشود، این است که تاریخ تکرار نشود و شرایط متفاوتی رخ بدهد.

این پیش‌بینی به‌طور خاص به کوتاه بودن زمان دست‌یابی به هدف اشاره دارد؛ زیرا در بازارهای صعودی قبلی، بیت‌کوین به سرعت به سقف‌های کلان دست یافته است.

در دوره قبل، نرخ بیت‌کوین طی ۷ ماه از ۱۰ هزار دلار به ۶۷ هزار دلار افزایش کرد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، خرید ۴۰۰ هزار بیت‌کوین توسط گری‌اسکیل (Grayscale) بود.

در حال حاضر، RSI روزانه حدود ۶۲.۷ بوده و هنوز به لایه اشباع خرید ۷۰ نرسیده است. یکی دیگر از تریدرهای مشهور نیز تأیید کرده که RSI ماهانه امکان دارد نه تنها لایه ۷۰ را رد کند، بلکه به سطوح بسیار بالاتر برسد.

به‌طور کلی، پیش‌بینی‌ها بیانگر آنند که اگر تاریخ تکرار شود، مرحله بعدی افزایش نرخ بیت‌کوین می‌تواند فوق‌العاده باشد.different-this-time-bitcoin-rsi-233k-btc-price-2025