خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بنیاد اتریوم در حال فروش؛ ولی سرمایه‌گذاران همچنان به افزایش نرخ امیدوارند!


بنیاد اتریوم در حال فروش؛ ولی سرمایه‌گذاران همچنان به افزایش نرخ امیدوارند! | ایران ماین

با وجود اینکه نرخ اتریوم (ETH) هنوز به محدوده سوددهی مورد انتظار سرمایه‌گذاران نرسیده، داده‌های اخیر نشان می‌دهند که دارندگان این رمزارز همچنان نسبت به آینده آن خوش‌بین هستند. این در حالی است که بنیاد اتریوم نیز بار دیگر بخشی از دارایی‌های خود را به فروش رسانده است.

اگرچه این فروش‌ها در ابتدا دلواپسی‌هایی ایجاد کرد، ولی تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران اتریوم تحت اثر این اقدام قرار نگرفته‌اند. روز گذشته، بنیاد اتریوم ۱۰۰ واحد ETH به نرخ ۲۶۲,۴۷۴ دلار را فروخت.

این رقم تنها بخشی از ۳,۷۶۶ واحد اتریوم (به نرخ ۱۰.۴۶ میلیون دلار) است که این بنیاد در سال ۲۰۲۴ به فروش رسانده است. از این تعداد، ۱,۲۵۰ واحد در ماه سپتامبر، با میانگین نرخ ۲,۷۷۷ دلار، فروخته شده است.

این روند فروش امکان دارد بیانگر تلاش بنیاد اتریوم برای کسب سود استراتژیک یا پوشش هزینه‌های عملیاتی باشد. با این حال، این فروش‌ها می‌توانند عرضه و نرخ آینده اتریوم را تحت اثر قرار دهند.

با این وجود، شاخص سود/زیان خالص تحقق‌نیافته (NUPL) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران اتریوم همچنان خوش‌بین هستند. این شاخص، که تغییرات آن از مرحله تسلیم تا خوش‌بینی کامل را نمایش می‌دهد، در حال حاضر در منطقه خوش‌بینی قرار دارد.

همچنین، نسبت دارندگان اتریوم که در سود هستند، از ۶۰ درصد در تاریخ ۱۶ سپتامبر به ۶۴.۳۷ درصد بالا رفته است.

از سوی دیگر، تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی نشان می‌دهد که شاخص کانال کالا (CCI) بالا رفته است. این شاخص که تفاوت میان نرخ فعلی و میانگین تاریخی را اندازه‌گیری می‌کند، وقتی بالا رفتن می‌یابد، معمولاً بیانگر احتمال توسعه نرخ است.eth-strong-despite-foundation-sell-off

در حال حاضر، نرخ اتریوم در محدوده ۲,۶۳۲ دلار قرار دارد و اگر بالا رفتن شاخص CCI ادامه یابد، امکان دارد نرخ به ۳,۲۵۵ دلار برسد.

ولی در صورتی که این شاخص نتواند از خط سیگنال در نقطه میانی عبور کند، احتمال این که نرخ اتریوم به ۲,۳۰۱ دلار نزول یابد، وجود خواهد داشت.