خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بیت‌کوین در مسیر توسعه؛ پیش‌بینی افزایش نرخ با بالا رفتن نقدینگی و تغییرات اقتصادی!


بیت‌کوین در مسیر توسعه؛ پیش‌بینی افزایش نرخ با بالا رفتن نقدینگی و تغییرات اقتصادی! | ایران ماین

در چند ماه گذشته، نرخ بیت‌کوین (BTC) در محدوده ۵۶ هزار تا ۷۰ هزار دلار نوسان داشته است. طبق گزارش جدید پلتفرم تحقیقاتی ۱۰x Research، بالا رفتن جریان‌های نقدی باعث شده که بیت‌کوین بتواند روند صعودی خود را ثابت نگه دارد.

در حال حاضر، نرخ بیت‌کوین با افزایشی ۳ درصدی نسبت به هفته گذشته، به ۶۳۱۳۵ دلار رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که بازار بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با بالا رفتن نقدینگی مواجه شده است. بر اساس داده‌های موجود، میزان نقدی کل این بازار به بالاترین لایه خود در سال کنونی، یعنی ۶۱.۹ میلیارد دلار رسیده که از سقف قبلی در جولای نیز بیشتر است.

یکی از عوامل اصلی این بالا رفتن نقدینگی، صدور بیشتر ارز پایدار‌ها است.

بر اساس گزارش گلس‌نود (Glassnode)، مجموع عرضه پنج ارز پایدار اصلی (تتر، یو‌اس‌دی کوین، بایننس یو‌اس‌دی، دای و ترو یو‌اس‌دی) در ماه گذشته ۳ درصد بالا رفته است. این بالا رفتن صدور ارز پایدار‌ها به معنای بالا رفتن تقاضا برای ارزهای دیجیتال است.

علاوه بر این، بازار مشتقات نیز شاهد بالا رفتن استفاده از اهرم در خرید و فروش آتی بیت‌کوین بوده که به ارتقا نرخ آن کمک کرده است. به گفته تحلیلگران، این اهرم‌ها و بالا رفتن جریان‌های نقدینگی می‌توانند نرخ بیت‌کوین را به سمت ۷۰ هزار دلار هدایت کنند.

این کمپانی تحقیقاتی همچنین به یک تغییر کلان اقتصادی در اوایل جولای اشاره کرده که امکان دارد به نفع نرخ بیت‌کوین تمام شود. دلار ایالات متحده در اوایل جولای به اوج خود رسید و نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله نزول یافت.

نزول ۱۰ درصدی بهای نفت و افت شاخص تولید ISM که بیانگر رکود احتمالی اقتصاد آمریکا است، نیز از دیگر عوامل موثر در توسعه بیت‌کوین بوده‌اند.

تحلیل داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که ضعف دلار و نزول نرخ سود اوراق قرضه معمولاً سیگنال‌های مثبتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شوند.

با توجه به این شرایط، اگر اقتصاد بین‌المللی همچنان به نفع بیت‌کوین عمل کند، هدف بعدی نرخ آن ۶۴۴۴۲ دلار خواهد بود و در صورت ادامه روند صعودی، بیت‌کوین امکان دارد به ۷۰ هزار دلار برسد. در غیر این صورت، احتمال افت نرخ تا ۶۱۵۰۹ دلار وجود دارد.