خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی نرخ تون‌کوین؛ افزایش به ۷.۵ دلار یا سقوط به ۶.۵ دلار؟


تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی نرخ تون‌کوین؛ افزایش به ۷.۵ دلار یا سقوط به ۶.۵ دلار؟ | ایران ماین

رمز ارز تون‌کوین (TON) روز دوشنبه با بالا رفتن نرخ تقریبا ۹ درصدی، توجه‌ها را به خود جلب کرد، در حالی که بازار رمزارزها به طور کلی روند نزولی داشت.

با این حال، روز گذشته به دلیل فعالیت‌های برداشت سود، نرخ تون‌کوین ۲.۸۸ درصد نزول یافت و مقدار خرید و فروش آن نیز ۲۵.۱۹ درصد افت کرد. البته به نظر می‌رسد که این روند نزول موقتی باشد؛ زیرا تون‌کوین همچنان در موقعیت مناسبی برای از سر گرفتن روند صعودی خود قرار دارد.

در حال حاضر، نرخ تون‌کوین به ۶.۸ دلار رسیده و در حال حرکت به سمت ابر ایچیموکو است که می‌تواند نشانه‌ای از تلاش این رمزارز برای خروج از روند نزولی باشد.

ابر ایچیموکو یک شاخص تکنیکال است که جهت روند، قدرت حرکت و سطوح پشتیبانی و مقاومت را تعیین می‌کند. اگر نرخ تون‌کوین بتواند بالای این ابر قرار گیرد، بریک‌اوت صعودی تایید خواهد شد.ton-briefly-dominates-market-rally

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) تون‌کوین در حال بالا رفتن است و به ۵۴.۸۳ رسیده که بیانگر بالا رفتن تقاضا و انباشت بیشتر است. همچنین، شاخص حرکت جهت‌دار (DMI) تایید می‌کند که خریداران تون‌کوین کنترل بازار را در دست دارند و احساسات صعودی بر بازار حاکم است.

با این حال، در بازار مشتقات تون‌کوین، تریدرها بیشتر به پوزیشن‌های شورت علاقه‌مند هستند و فاندینگ ریت تون کوین از ابتدای ماه عمدتاً منفی بوده و در حال حاضر به منفی ۰.۰۰۹۱ درصد رسیده است. این امر نشان می‌دهد که بیشتر تریدرهای آتی انتظار نزولی شدن نرخ را دارند.

اگر روند کاهشی فعلی ادامه یابد، نرخ تون‌کوین امکان دارد به ۶.۵۱ دلار برسد. ولی در صورت از سرگیری روند صعودی، نرخ این رمز ارز می‌تواند تا ۷.۵۲ دلار بالا رفتن یابد.