خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل روند نزولی بیت‌کوین در ماه‌های سپتامبر؛ نرخ BTC تا کجا خواهد ریخت؟


تحلیل روند نزولی بیت‌کوین در ماه‌های سپتامبر؛ نرخ BTC تا کجا خواهد ریخت؟ | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) هفته جدید را با نزولی شدن نرخ آغاز کرد و پس از عبور کوتاه‌مدت از مرز ۶۰ هزار دلار، اکنون در محدوده ۵۹ هزار دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که شرایط بازار امکان دارد قبل از بهبود، وخیم‌تر شود. همچنین، معامله‌گران بازار رمز ارز منتظر رویدادهای مهمی در ماه جاری هستند که می‌تواند باعث بالا رفتن نوسانات نرخ بیت‌کوین شود.

محققان کمپانی کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بیت‌کوین با اصلاح بیشتری مواجه خواهد شد و احتمالاً در لایه ۵۴ هزار دلار حمایتی قوی پیدا خواهد کرد. این پیش‌بینی پس از آن صورت گرفت که نرخ بیت‌کوین ماه گذشته را با افتی ۸.۶ درصدی به پایان رساند.

کیو‌سی‌پی همچنین به روند تاریخی نرخ بیت‌کوین در ماه سپتامبر اشاره کرده که به طور متوسط بهره‌وری منفی ۴.۵ درصدی داشته است. لذا این احتمال وجود دارد که نرخ تا حدود ۵۵ هزار دلار اصلاح شود.

در کل، سه‌ماهه سوم سال به طور تاریخی برای بیت‌کوین و بازار رمز ارز دشوار بوده است و ماه سپتامبر اغلب باعث احتیاط سرمایه‌گذاران شده است. این رویکرد در کارایی ضعیف صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین، از جمله صندوق IBIT کمپانی بلک‌راک نیز منعکس شده است.

گزارش اخیر کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نیز به نزول ورودی‌های ارز پایدار‌ها اشاره می‌کند که بیانگر احتیاط سرمایه‌گذاران و باور آن‌ها به ادامه روند نزولی است.

با این حال، یکی از معامله‌گران مشهور به نام دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) به احتمال بازگشت کوتاه‌مدت نرخ اشاره می‌کند که ناشی از وجود یک شکاف (Gap) در نزدیکی لایه ۵۹ هزار دلار در بازار بورس کالای شیکاگو (CME) است.

این شکاف‌ها وقتی رخ می‌دهند که نرخ بیت‌کوین در این بازار بین زمان بسته شدن و باز شدن تفاوت داشته باشد. چنین شکاف‌هایی اغلب پر می‌شوند؛ زیرا نرخ تمایل دارد به لایه اولیه خود بازگردد.bitcoin-price-eyes-54000-qcp-capital

در میان نوسانات فعلی بازار، نهنگ‌های بیت‌کوین به طور فعال در حال تنظیم مجدد سبد دارایی خود هستند. برای مثال، یکی از نهنگ‌ها ۱۱۰۰ بیت‌کوین را از بایننس برداشت کرده، در حالی که دیگری ۱۰۰۰ بیت‌کوین خریداری کرده و میزان ذخایر خود را بالا رفتن داده است.

یکی دیگر از کارشناسان بازار به نام آویناش شخار (Avinash Shekhar) نیز پیش‌بینی می‌کند که نوسانات بیشتری در راه است و رویدادهای اقتصادی پیش رو در ایالات متحده به این موضوع دامن خواهد زد.

او معتقد است که گزارش قوی اشتغال در آمریکا می‌تواند انتظارات برای سیاست‌های پولی انبساطی (نزول نرخ بهره) را نزول دهد و باعث بالا رفتن نوسانات بازار شود.