خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تحلیل نرخ بیت کوین ؛ آیا حرکت صعودی بیت کوین ادامه دارد؟


تحلیل نرخ بیت کوین ؛ آیا حرکت صعودی بیت کوین ادامه دارد؟ | ایران ماین

بازگشت بیت کوین به نرخ ۶۲,۰۰۰ دلار، باعث خوش‌بینی مجدد در بین جامعه ارزهای دیجیتال شده است. طبق تحلیل اخیر کریپتو دن (Crypto Dan)، بررسی‌کننده کریپتوکوانت (CryptoQuant)، بازار فعلی همچنان در میانه یک چرخه صعودی قرار دارد و چشم‌انداز بلندمدت امیدوارکننده‌ای برای هولدرهای بیت کوین وجود دارد. اگرچه بازار با بعضی نوسانات کوتاه‌مدت مواجه شده است، شاخص‌های کلیدی نشان می‌دهند که بالا رفتن نرخ بیشتری امکان دارد در پیش باشد.

چرخه صعودی همچنان ادامه دارد

تحلیل کریپتو دن که در پلتفرم کریپتوکوانت به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که حرکت فعلی بیت کوین الگوهای مشاهده شده در چرخه‌های صعودی قبلی را تکرار می‌کند. به طور خاص، دن اشاره کرد که سرمایه‌گذاران بلندمدت دو بار در طول بازارهای صعودی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰ ذخیره سود کردند.

شاخص SOPR بیت کوین

او همچنین تاکید کرد که اوج بازار در سال ۲۰۱۷ متفاوت بود و فاقد تعدیل‌های دوره‌ای مشاهده شده در چرخه‌های دیگر بود. دن پیشنهاد کرد که اگر ما از الگوهای سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰ پیروی کنیم، بازار فعلی می‌تواند آماده یک بالا رفتن قابل توجه دیگر باشد.

علاوه بر مقایسه چرخه‌ها، دن بر وضعیت اقتصاد کلان جهانی، به ویژه روند اخیر نزول نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان تأکید کرد. او توضیح داد که اگرچه امکان دارد چندین ماه طول بکشد تا نقدینگی به طور کامل به بازارها بازگردد، نرخ‌ها معمولاً بر اساس انتظارات سرمایه‌گذاران جلوتر از این تغییرات حرکت می‌کنند.

این حرکت پیش‌بینی‌کننده می‌تواند زمینه را برای بالا رفتن قابل توجه نرخ‌ها تا سال ۲۰۲۵ فراهم کند و به سرمایه‌گذاران بلندمدت پتانسیل سودهای قابل توجهی را ارائه دهد. این بررسی‌کننده توصیه کرد:

اگر به جای نگاه کوتاه‌مدت، از طریق یک چهارچوب بزرگ سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنید، احتمال بیشتری دارد که نتیجه بهتری به دست آورید.

شاخص پریمیوم کوین‌بیس نشان از انباشت دارد

در همین حال، بیت کوین پس از نزول به ۵۸,۰۰۰ دلار در اوایل این هفته، نشانه‌هایی از بهبود نشان داده است. در زمان نگارش این مطلب، این دارایی با نرخ ۶۲,۷۸۰ دلار معامله می‌شود که بیانگر بالا رفتن ۲.۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

این بهبود با احساسات مثبت جامعه ارزهای دیجیتال روبرو شده است، به ویژه که شاخص‌های دیگر نیز به انباشت مداوم بیت کوین اشاره دارند.

آووکادو آنچین (Avocado Onchain)، بررسی‌کننده دیگر کریپتوکوانت، جزئیات بیشتری راجع به حرکات نرخ بیت کوین ارائه کرد که به طور خاص بر شاخص کوین بیس پریمیوم (Coinbase Premium) متمرکز بود، شاخصی که تفاوت بین نرخ‌های بیت کوین در صرافی کوین بیس و سایر بازارهای معاملاتی را اندازه‌گیری می‌کند.

شاخص کوین بیس پریمیوم بیت کوین

آووکادو توضیح داد که شاخص کوین بیس پریمیوم به منفی ۱۰۰ واحد نزول یافت که معمولاً یک سیگنال نزولی است. با این حال، نرخ بیت کوین از آن زمان بازگشت کرده است که بیانگر چشم‌انداز مثبتی است.

به گفته این بررسی‌کننده، به طور تاریخی، در طول بازارهای صعودی، نرخ بیت کوین پس از سقوط شاخص کوین بیس پریمیوم به زیر منفی ۵۰، تمایل به بازگشت دارد. این طرح در طول سال گذشته صادق بوده است، به طوری که بیت کوین در یک محدوده قیمتی گسترده برای هشت ماه گذشته تثبیت شده است.

شاخص کوین بیس پریمیوم بیت کوین روزانه

آووکادو تاکید کرد که در یک بازار نزولی، چنین داده‌های منفی معمولاً منجر به فروش وحشت‌زده می‌شود، ولی اکنون این اتفاق نیفتاده است. در عوض، داده‌ها نشان می‌دهند که بازیگران بزرگ‌تر امکان دارد در حال انباشت بیت کوین با نرخ‌های پایین‌تر باشند، که نشان می‌دهد بازار صعودی امکان دارد هنوز تمام نگردیده باشد.