خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل نمودار آلت‌کوین‌های پیشتاز هفته؛ آیا هنوز فرصت کسب سود وجود دارد؟


تحلیل نمودار آلت‌کوین‌های پیشتاز هفته؛ آیا هنوز فرصت کسب سود وجود دارد؟ | ایران ماین

در هفته اول سپتامبر ۲۰۲۴، آلت‌کوین‌ها تلاش زیادی برای دستیابی به سودهای قابل توجه داشتند، ولی بازار گسترده ارزهای دیجیتال نسبتاً آرام و کم‌تحرک باقی ماند.

با این حال، بعضی از دارایی‌های برتر بر اساس نرخ بازار موفق شدند این روند آرام را بشکنند و به دلیل علاقه بازار و توسعه‌های مهم، توسعه چشمگیری داشته باشند.

نرخ نشان بومی بلاکچین هلیوم، این هفته بیش از ۲۰ درصد صعود کرد. از نظر فنی، شاخص حجم تعادلی (OBV) از اواخر آگوست در حال بالا رفتن بوده است.

شاخص OBV با بررسی حجم تجمعی، فشار خرید و فروش را اندازه‌گیری می‌کند و اکنون بالا رفتن این شاخص در نمودار روزانه، بیانگر بالا رفتن انباشت نشان هلیوم است. این مسئله نقشی کلیدی در بالا رفتن نرخ هلیوم به بالای ۸ دلار ایفا کرده است.altcoin-big-gainers-first-week-septembe

در صورتی که فشار خرید ادامه یابد، نرخ هلیوم می‌تواند به ۸.۵۱ دلار برسد. ولی اگر علاقه به این نشان نزول یابد، احتمال افت نرخ آن تا ۶.۸۸ دلار وجود دارد.

استارک‌نت نیز با بالا رفتن ۲۴ درصدی نرخ خود، در میان آلت‌کوین‌های سودآور این هفته قرار دارد. این جهش زمانی رخ داد که ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، بیش از ۲ میلیون نشان STRK را به یک کیف پول جدید جابجایی داد و پس از آن، نرخ استارک‌نت به ۰.۴۰ دلار رسید. این نشان برای مدتی در محدوده ۰.۳۹ دلار تثبیت شد و اکنون در محدوده قیمتی ۰.۴۳ دلار معامله می‌شود.

شاخص قدرت گاوی-خرسی (BBP) نشان می‌دهد که فشار صعودی بار دیگر از فشار نزولی پیشی گرفته که بیانگر احتمال بالا رفتن نرخ دیگری است. استارک‌نت همچنین خط روند نزولی خود را شکسته که چشم‌انداز صعودی آن را ارتقا می‌کند.altcoin-big-gainers-first-week-septembe

اگر این روند ادامه پیدا کند، نرخ استارک‌نت می‌تواند به ۰.۴۸ دلار برسد. ولی اگر نرخ به زیر لایه حمایتی ۰.۳۵ دلار سقوط کند، احتمال رسیدن به پایین‌ترین حد تاریخی وجود دارد.

رمز ارز یونی‌سواپ نیز پس از تسویه‌حساب این استاندارد بلاکچینی با کمیسیون خرید و فروش آتی کالا (CFTC) ایالات متحده، در لیست آلت‌کوین‌های سودآور هفته قرار گرفت. پس از این اتفاق، نرخ یونی‌سواپ در بازه هفتگی ۱۲ درصد صعود کرد.

در حال حاضر، یونی‌سواپ با نرخ ۶.۴۳ دلار معامله می‌شود و کمی از اوج هفتگی خود، یعنی ۶.۶۲ دلار فاصله گرفته است. در نمودار روزانه، یونی‌سواپ نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در حرکت است. به‌طور معمول، عبور از EMA بیانگر روند صعودی است، ولی اگر یونی‌سواپ به زیر این لایه برسد، امکان دارد نرخ به زیر ۶ دلار نزول یافته و تا ۵.۶۰ دلار افت کند.altcoin-big-gainers-first-week-septembe

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به حرکت نزولی اشاره دارد. با این حال، در صورت رخداد توسعه‌ای مثبت برای یونی‌سواپ، این پیش‌بینی امکان دارد تغییر کند و نرخ به ۶.۹۱ دلار برسد.