خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل و پیش‌بینی نرخ نات‌کوین؛ روند نزولی ۹۰ روزه NOT به پایان می‌رسد؟


تحلیل و پیش‌بینی نرخ نات‌کوین؛ روند نزولی ۹۰ روزه NOT به پایان می‌رسد؟ | ایران ماین

در بحبوحه نوسانات بازار کریپتو، نرخ نات‌کوین (NOT) در ۹۰ روز گذشته بیش از ۵۰ درصد نزول یافته است. این نزولی شدن نرخ بعضی از فعالان بازار را به خرید نشان‌های بیشتر با نرخ پایین‌تر ترغیب کرده است.

در حال حاضر، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که نات‌کوین می‌تواند به نرخ ۰.۰۱۲ دلار برسد، ولی تجزیه و تحلیل‌ داده‌های درون‌ زنجیره‌ای این پیش‌بینی‌ها را زیر سوال برده است.

در ماه ژوئن، نرخ نات‌کوین به دلیل فعالیت‌های بازار مشتقات به بالاترین لایه تاریخی خود، یعنی ۰.۰۲۸ دلار رسید. در آن دوره، سود باز قراردادهای آتی نات‌کوین بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بود که بالا رفتن نقدینگی و فعالیت قابل‌توجه معامله‌گران را نشان می‌داد.

ولی اکنون با نزول سود باز به ۶۷.۵۷ میلیون دلار، بازار نقدینگی کافی برای پشتیبانی از یک جهش ۷۰ درصدی و بازگشت به نرخ ۰.۰۱۲ دلار را ندارد. نزول نقدینگی بیانگر بسته شدن موقعیت‌های باز توسط معامله‌گران است که ورود و خروج از بازار را دشوارتر کرده است.

در حال حاضر، نرخ نات‌کوین حدود ۰.۰۰۷۳ دلار می باشد و شاخص IOMAP (ورود و خروج پول) نشان می‌دهد که این نشان با مقاومت شدیدی در لایه ۰.۰۰۷۶ دلار مواجه است.

در این محدوده قیمتی، حدود ۸۷۶۰۰ آدرس که مجموعاً ۸.۴۱ میلیون نشان دارند، در ضرر هستند. این حجم بیشتر از مقدار نشان‌های خریداری‌شده در محدوده قیمتی ۰.۰۰۶۲ تا ۰.۰۰۷۳ دلار می باشد.

از سوی دیگر، نات‌کوین در بازه زمانی ۴ ساعته، در سطوح ۰.۰۰۷۳ و ۰.۰۰۷۴ دلار با مقاومت مواجه است. شاخص قدرت نسبی (RSI) هم به ۳۷.۵۴ رسیده که بیانگر حجم فروش بیشتر است.notcoin-price-surge-unlikely

به گفته تحلیلگران، اگر روند نزولی ادامه یابد، نرخ امکان دارد به زیر ۰.۰۰۷۰ دلار سقوط کرده و به ۰.۰۰۶۶ دلار برسد.

با این حال، اگر خریداران وارد عمل شوند و حجم بالایی از نشان‌ها را خریداری کنند، نات‌کوین امکان دارد بتواند در برابر این فشار نزولی مقاومت کرده و به محدوده ۰.۰۰۸۰ دلار بازگردد.