خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تحلیل‌گر مطرح: یک سیگنال کمیاب و قدرتمند در نمودار بیت کوین دیده شده!


تحلیل‌گر مطرح: یک سیگنال کمیاب و قدرتمند در نمودار بیت کوین دیده شده! | ایران ماین

بررسی یک سیگنال صعودی کلاسیک در کارایی اخیر نرخ بیت کوین نشان می‌دهد که رفته‌رفته این رمز ارز در حال نزدیک‌شدن به کارایی خوب بازار سهام ایالات متحده است. 

کوین تلگراف (CoinTelegraph.com) در تحلیل تازه خود عنوان می‌کند که توسعه اخیر BTC سبب شده تا بار دیگر نگاه‌ها به سمت رمز ارز شماره یک بازار معطوف شود.

در اظهارنظری دیگر، کیلب فرانزن (Caleb Franzen)، خالق کیوبیک آنالیتیکس (CubicAnalytics)، در یادداشت اخیر خود پیش‌بینی کرده است که احتمال جهش بزرگ بیت کوین وجود دارد.

کارایی خوب شاخص S&P۵۰۰ باعث شده تا این شاخص در یک قدمی اوج تاریخی خود قرار بگیرد. همین موضوع انتظارات از بیت کوین را نیز بیشتر می‌کند و نرخ BTC برای رسیدن به کارایی S&P۵۰۰ نیاز به احیایی سریع دارد.

فرانزن با مقایسه جفت‌ارز بیت کوین/ دلار با صندوق بورسی RSP که از سوی کمپانی اینوسکو (Invesco) عرضه می‌شود، معتقد است که بیت کوین برای رسیدن به کارایی S&P500 چاره‌ای جز احیا ندارد. او در تشریح صحبت‌های خود می‌نویسد:

از منظر مقایسه‌ای، بیت کوین نتوانست همانند صندوق بورسی RSP اوج تاریخی خود را بشکند. نرخ BTC/ RSP نتوانست اوج تاریخی خود که در سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود را بشکند و از آن زمان تا امروز در حال تثبیت نرخ [در ناحیه‌ای پایین‌تر] است که روی تصویر با یک کانال نزولی مشخص کردم.

او در ادامه نوشت:

صد البته، نرخ BTC/ RSP کم‌کم شروع به شکستن کانال نزولی کرده است.

تحیل بیت کوین فرانزن
نرخ بیت کوین بر حسب RSP در بازهٔ هفتگی

او با اشاره دوباره به نموداری که همراه با این تحلیل ارائه داده است، عنوان کرد:

با توجه به این ساختار، جهشی که در مورد آن صحبت می‌کنیم می‌تواند نرخ را تا ناحیه آبی بالا بکشد. فراموش نکنید که ناحیه آبی همچنان یک مقاومت بالقوه است اما با این حال می‌توان به‌عنوان یک هدف قیمتی به آن نگاه کرد.

نکته‌ای که در مورد تحلیل فرانزن وجود دارد که او از اسلیاتور Williams%R استفاده می‌کند. این اسلیاتور ابزاری برای تشخیص قدرت روند بازار در بازه‌های زمانی مختلف است.

این اسلیاتور نشان می‌دهد که در دوره‌های تکرارشوندهٔ ۱۲۰ روزه افزایش بیشتر محتمل است. در این بین باید توجه داشت که بیت کوین در ماه جولای (مرداد) از کفِ اشباع فروش شروع به احیا کرد. فرانزن در این باره می‌گوید:

همان طور که می‌بینیم، این سیگنال هم خیلی کمیاب و هم خیلی مؤثر است.

در طول یک سال گذشته هم در ژانویه ۲۰۲۴ و هم در اکتبر ۲۰۲۳ شاهد سیگنال‌هایی مشابه بودیم. در این موارد بیت کوین به‌ترتیب جهش‌هایی ۴۸ و ۱۲۳ درصدی را تجربه کرد که در بازه‌ای ۳ ماهه رخ دادند. فرانزن در بخش دیگری از صحبت‌هایش نوشت:

بیت کوین در حال حاضر در بالاترین نرخ خود از ماه جولای معامله می‌شود و اعتماد سرمایه‌گذاران به ادامه روند صعودی رفته‌رفته در حال بازگشت است و این در حالی است که نرخ‌ها در بازار سهام هم در اوج خودشان هستند. 

اسلیاتور پیش بینی نرخ بیت کوین در چارت ۱ روزه
اسیلاتور Williams%R نرخ بیت کوین در بازهٔ یک روزه

تحلیل‌های تحلیل‌گران دیگر نیز حاکی از ثبت رکوردهای تازه برای بیت کوین در سال ۲۰۲۵ است. در میان این تحلیل‌ها احتمال جهش‌های کوتاه‌مدت نیز بالا عنوان شده‌اند و بسیاری از آنها انتظار ادامه روند صعودی را دارند.

نرخ بیت کوین در حال حاضر محدودهٔ ۶۹,۰۰۰ دلاری قرار گرفته است و تنها مانعی که میان بیت کوین و ورود به فاز کشف نرخ وجود دارد، مقاومتی است که از ماه مارس تشکیل شده است.

در صورتی که کندل روزانه بتواند بالای کانال صعودی بسته شود، می‌توان انتظار ارتقا سناریوی صعودی نرخ بیت کوین را داشت.

همزمان با بالا رفتن تعداد تحلیل‌های صعودی، رکت کپیتال (RektCapital) نیز با تأکید بر قدرت نوسانات فعلی بیت کوین نوشت:

از زمانی که کندل روزانه بیت کوین برای اولین بار توانست در محدوده‌ای بالای مقاومت قرمز رنگ بسته شود، اتفاق بزرگی رقم خورده است. حالا بیت کوین در تلاش است تا این مقاومت را به یک ناحیه حمایتی تبدیل کند. در حال حاضر بیت کوین فقط باید بالای ۶۶۴۰۰ دلار (کانال سیاه رنگ) باقی بماند.