خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تغییرات جنجالی در ایردراپ کتیزن! آیا حق کاربران پایمال شده است؟


تغییرات جنجالی در ایردراپ کتیزن! آیا حق کاربران پایمال شده است؟ | ایران ماین

در پی از دست رفتن روند صعودی بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های سودآور جدید هستند و یکی از این فرصت‌ها، جمع‌آوری ایردراپ‌های مختلف است.

یکی از ایردراپ‌های مهم ماه سپتامبر، ایردراپ نشان بازی محبوب کتیزن (Catizen) است. ولی این پروژه پیش از توزیع نشان‌ها، تغییرات اساسی ایجاد کرده که جنجال‌هایی در جامعه کاربران به وجود آورده است.

کتیزن که یک بازی درآمدزای تلگرامی است، پس از اعمال تغییرات در نحوه تخصیص و توزیع نشان‌هایش با واکنش‌های منفی مواجه شده است. طی این ایردراپ که در ۲۰ سپتامبر برگزار خواهد شد، ابتدا قرار بود ۴۳ درصد از کل نشان‌ها (۱ میلیارد CATI) در میان کاربران توزیع شود.

ولی اخیراً این میزان به ۳۰ درصد نزول یافته و از این مقدار نیز تنها ۱۵ درصد در این مرحله از ایردراپ توزیع شده و مابقی برای آینده کنار گذاشته خواهد شد. این تغییرات باعث شده که بعضی از کاربران، این پروژه را کلاهبرداری معرفی کنند.

یکی دیگر از مشکلات، ناعادلانه بودن معیارهای توزیع است. طبق گزارش‌ها، تنها ۱۵.۲ میلیون نفر واجد شرایط دریافت این نشان‌ها هستند و معیار انتخاب آن‌ها، مدت زمانی است که در بازی سپری کرده و میزان هزینه‌ای که در آن صرف کرده‌اند. ولی بسیاری از کاربران با وجود پیروی شرایط، تنها تعداد اندکی نشان دریافت خواهند کرد.

در این میان، توسعه‌دهنده بازی کتیزن، یعنی کمپانی پلوتو استودیو (Pluto Studio)، اعلام کرده که به دلیل کشف حساب‌های ربات که از کدهای تقلبی برای بالا رفتن سود خود استفاده کرده بودند، مجبور به تغییر معیارهای توزیع شده تا حقوق بازیکنان واقعی ضایع نشود.

لازم به ذکر است که صرافی بایننس، اخیرا پروژه کتیزن را به عنوان پنجاه و نهمین پروژه خدمت لانچ‌پول خود انتخاب کرده است.

نرخ فعلی هر نشان CATI در بازار پیش از عرضه صرافی گیت (Gate.io) حدود ۰.۷ دلار می باشد و بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ آن پس از فهرست شدن در بازارهای معاملاتی به بالای ۲ دلار برسد.