خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

توسعه جدید در بازار ریپل؛ دومین درخواست برای ETF این رمزارز ثبت شد!


توسعه جدید در بازار ریپل؛ دومین درخواست برای ETF این رمزارز ثبت شد! | ایران ماین

کمپانی کنری کپیتال (Canary Capital) دومین درخواست را برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات ریپل در ایالات متحده ثبت کرده است.

درخواست عرضه این محصول با نام Canary XRP ETF، در فرم S-1 به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارسال شده است. این اقدام پس از ثبت اولین درخواست برای ETF ریپل توسط کمپانی بیت‌وایز (Bitwise) انجام شده و بیانگر بالا رفتن اعتماد به آینده این رمز ارز است.

با این حال، ابهامات مربوط به وضعیت مقرراتی همچنان وجود دارد؛ زیرا کمیسیون SEC اخیرا درخواست تجدیدنظر خود را نسبت به حکم پرونده ریپل که در جولای ۲۰۲۳ صادر شد، ثبت کرده است.

اعتراض SEC به این حکم امکان دارد روند پرونده حقوقی علیه ریپل را طولانی‌تر کند و این موضوع می‌تواند به رمز ارز بومی این کمپانی، یعنی XRP، آسیب بزند. به دلیل عدم تعیین وضعیت قانونی XRP به‌عنوان یک اوراق بهادار، مشخص نیست که آیا درخواست ETF ریپل توسط نهادهای نظارتی پذیرفته خواهد شد یا خیر.

لازم به ذکر است که کمپانی کنری کپیتال توسط استیون مک‌کلارگ (Steven McClurg) تأسیس شده است. وی تجربه قابل توجهی در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال دارد و به همین دلیل، احتمال داده می‌شود حرکت این کمپانی در نهایت به نتیجه برسد.

پس از تأیید ETFهای بیت‌کوین و اتریوم، کمپانی‌های سرمایه‌گذاری نسبت به تأیید ETFهای دیگر رمزارزها نیز خوش‌بین هستند. با این حال، SEC همچنان به سرکوب کمپانی‌های فعال در این حوزه ادامه می‌دهد.

این موضوع و نبود وضوح در مورد وضعیت سایر آلت‌کوین‌ها امکان دارد مانع از تأیید ETF برای آلت‌کوین‌های بزرگی مانند سولانا و دوج‌کوین شود. در همین راستا، بسیاری از فعالان بازار شک دارند که ETFهای رمزارزهای دیگر، تحت کنترل SEC به ریاست گری گنسلر تصویب شوند.