خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

توصیه مهم به خریداران دلار/ سکه از مرز حساس عبور کرد


توصیه مهم به خریداران دلار/ سکه از مرز حساس عبور کرد | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، در این میان، بعضی از فعالان بازار با اشاره به تعطیلات پیش‌رو در هفته آینده، هشدار دادند که در ایام تعطیل باید نسبت به تلاش‌های بعضی معامله‌گران برای بالا رفتن نرخ‌ها هوشیار باشید.

بازار ارز تهران در روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه، همانند روز قبل، روند صعودی خود را در ادامه گفت.

بر اساس شواهد موجود، نرخ دلار دیروز با بالا رفتن تقریبا ۴۰۰ تومانی به حدود ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و فعالیت خود را به پایان رساند. این روند در بازار پشت خطی عصر دیروز نیز ادامه داشت.

بررسی ها نشان می‌دهد که امروز نرخ دلار در تهران با نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز شد و در همین محدوده نوسان داشت.

همچنین، بالا رفتن نرخ دلار تنها به تهران محدود نبود و در بازار هرات نیز نرخ دلار به حدود ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و این درحالی است که دیروز با نرخ ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شده بود.

علاوه بر نرخ دلار، درهم نیز با اندکی بالا رفتن به لایه ۱۶ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

از سوی دیگر نرخ تتر نیز امروز تا لایه ۵۹ هزارو ۹۰۰ تومان بالا رفت ولی در زمان تدوین این گزارش در حدود ۵۹ هزارو ۸۲۴ تومان به فروش رسید. 

به گزارش ایران ماین، کارشناسان بازار معتقدند که دلار و درهم در یک لایه مقاومتی حساس قرار دارند و اگر نرخ‌ها بالای این محدوده تثبیت شوند، احتمال ادامه نوسانات صعودی نرخ‌ها وجود دارد. با این حال، در صورت از دست رفتن این سطوح، طرف کاهشی با قدرت بیشتری به بازار وارد خواهد شد.

بعضی از فعالان بازار، پیش‌بینی‌هایی راجع به روند نرخ‌ها در هفته آینده ارائه کردند. بعضی از آن‌ها با اشاره به تعطیلات پیش رو، احتمال دادند که بازار ارز امکان دارد تا حدی کم‌عمق شود. با این حال، بعضی دیگر هشدار دادند که در ایام تعطیل باید مراقب تلاش‌های بعضی معامله‌گران برای بالا رفتن نرخ‌ها بود. همچنین، عده‌ای اشاره کردند که چهارشنبه هفته آینده پایان ماه صفر است و امکان دارد مقدار خرید و فروش تغییر کند. در این میان، بعضی همچنان به ورود بخشی از پول‌های بلوکه شده ثبت‌نام خودرو به بازار ارز امیدوارند.

از بازار ارز و حال و هوای آن که فاصله بگیریم؛ نرخ اونس طلا امروز با توسعه تقریبا ۱۵ دلاری به ۲۵۲۱ دلار رسید.در بازار داخلی ایران هم طلا ۱۸ عیار و سکه امامی مسیر بالا رفتن را طی کردند.

نرخ طلا امروز تا لایه ۳ میلیون و۶۴۰ هزار تومان نوسان داد ولی در نهایت با ۳ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان بسته شد.

سکه امامی نیز که دیروز با ۴۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا ۴۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بالا رفت و در نهایت در حدود ۴۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.