خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تون در میانه چالش‌های نظارتی تلگرام! آیا مسیر این دو از هم جدا می‌شود؟


تون در میانه چالش‌های نظارتی تلگرام! آیا مسیر این دو از هم جدا می‌شود؟ | ایران ماین

صرافی رمز ارز بیت‌گت (Bitget)، که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی بنیاد تون (TON) به شمار می‌آید، گزارشی جدید در مورد این نظام زیستی ارائه داده است. در این گزارش پیش‌بینی شده که نظام زیستی تون امکان دارد به دلیل دلواپسی‌های نظارتی مرتبط با پیام‌رسان تلگرام، از این اپلیکیشن فاصله بگیرد.

بیت‌گت پیش‌بینی کرده که در بلندمدت، نظام زیستی تون برای نزول تهدیدات نظارتی مرتبط با تلگرام، به سمت “غیرتلگرام‌سازی” حرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بلاکچین تون تا پایان سال ۲۰۲۴ همچنان به پایگاه کاربران تلگرام متکی خواهد بود، ولی با توسعه نظام زیستی و بهبود زیرساخت‌ها، احتمالاً این وابستگی نزول خواهد یافت.

دلواپسی‌ها در خصوص تلگرام به سیاست‌های اخیر این اپلیکیشن مرتبط است. پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، در تاریخ ۲۳ سپتامبر اعلام کرد که آدرس‌های IP و شماره تلفن کاربرانی را که مقررات برنامه را نقض می‌کنند، با مقامات به اشتراک می‌گذارد.

هرچند هدف تلگرام محدود کردن فعالیت‌های مجرمانه است، این موضوع باعث ایجاد دلواپسی‌هایی راجع به حفظ حریم خصوصی کاربران شده است.

علاوه بر این، بیت‌گت پیش‌بینی کرده که رمزارز بومی پلتفرم تون، یعنی تون‌کوین (TON)، با روندهای صعودی بازار توسعه خواهد کرد و کارایی بهتری نسبت به بیت‌کوین (BTC) خواهد داشت.

همچنین، انتظار می‌رود که نظام زیستی تون پشتیبانی بیشتری از سوی نهادهای بزرگ دریافت کند، به ویژه از سوی مؤسساتی که ترجیح می‌دهند تون‌کوین را از طریق خرید و فروش فرابورس (OTC) خریداری کنند.

در سال ۲۰۲۴، نظام زیستی تون توسعه قابل‌توجهی را تجربه کرده که بخشی از این توسعه ناشی از پذیرش سریع مینی‌برنامه‌های تلگرام، مانند نات‌کوین (Notcoin) و همستر کامبت (Hamster Kombat) بوده است.

در جولای ۲۰۲۴، نرخ کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پروژه‌های مختلف تون به بیش از ۷۷۶ میلیون دلار رسید که افزایشی چشمگیر بود. اگرچه این میزان بعداً ۵۰ درصد نزول یافت، ولی تا سپتامبر ۲۰۲۴ دوباره به ۴۲۰ میلیون دلار رسید.