خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

جهش رمزارزهای هوش مصنوعی با توسعه سهام انویدیا! کدام نشان‌های AI پیشتازند؟


جهش رمزارزهای هوش مصنوعی با توسعه سهام انویدیا! کدام نشان‌های AI پیشتازند؟ | ایران ماین

در روزهای اخیر، نشان‌های بخش هوش مصنوعی شاهد توسعه چشمگیری بوده‌اند که به دنبال بالا رفتن نرخ سهام انویدیا (Nvidia) اتفاق افتاده است.

بر اساس داده‌های بازار، در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ سهام انویدیا با ۳.۵۴ درصد بالا رفتن به ۱۰۶.۴۷ دلار رسیده است. این بالا رفتن، احساسات مثبت را در بازارهای مربوط به هوش مصنوعی ارتقا کرده و سرمایه‌گذاران را به سمت این حوزه سوق داده است.

بالا رفتن ۱۰.۳ درصدی نرخ بازار نشان‌های هوش مصنوعی نیز بیانگر این حرکت مثبت است. در این میان، نشان ایپ اسکرینر (ApeScreener) با توسعه ۳۸.۲ درصدی، بیشترین بالا رفتن را داشته و هم‌اکنون با نرخ ۰.۰۱۷ دلار معامله می‌شود.

همچنین، نشان‌های ای‌آی‌تی استاندارد (AIT) و دیساید ای‌آی (DCD) به ترتیب با ۳۰.۴ درصد و ۲۶.۱ درصد بالا رفتن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در همین حال، مقدار خرید و فروش روزانه در این بخش به ۱.۲۳ میلیارد دلار رسیده که بیانگر تمایل بالای سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه نشان‌های هوش مصنوعی است.

این بالا رفتن سرمایه‌گذاری‌ها با ورود کمپانی‌های بزرگ به این حوزه و راه‌اندازی محصولات جدیدی مانند آیفون ۱۶ که از هوش مصنوعی اپل بهره می‌برد، ارتقا شده است.

در این رالی، نیر استاندارد (NEAR) با ۸.۳ درصد بالا رفتن، اینترنت کامپیوتر (ICP) و اتحادیه هوش مصنوعی فوق هوشمند (FET) نیز با ۱۱ درصد بالا رفتن روبرو شده‌اند.

لازم به ذکر است که کمپانی انویدیا در ماه‌های اخیر با مشکلات مختلفی، از جمله مطالعات وزارت دادگستری ایالات متحده مواجه بوده که باعث دلواپسی در بازارها شد.

ولی بالا رفتن اخیر نرخ سهام این کمپانی نشان می‌دهد که امکان دارد این مشکلات برطرف شده و اعتماد سرمایه‌گذاران به بازارهای مرتبط با هوش مصنوعی دوباره ارتقا شده باشد.

انتظار می‌رود با راه‌اندازی آیفون ۱۶ و عوامل اقتصاد کلان، مانند داده‌های مربوط به شاخص نرخ مصرف‌کننده (CPI) و احتمال افت نرخ بهره، روند مثبت فعلی حفظ شود.