خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

حریم خصوصی مونرو شکسته شد! تراکنش‌های XMR واقعا قابل ردیابی هستند؟


حریم خصوصی مونرو شکسته شد! تراکنش‌های XMR واقعا قابل ردیابی هستند؟ | ایران ماین

یک ویدیوی لو رفته از کمپانی چینالیسیس (Chainalysis) نشان می‌دهد که تراکنش‌های مونرو (XMR) علی‌رغم ماهیت حفظ حریم خصوصی این بلاکچین، قابل ردیابی هستند. این ویدیو که روش‌های این کمپانی برای ردیابی ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد، اکنون حذف شده است.

توانایی احتمالی چینالیسیس در ردیابی تراکنش‌های XMR دلواپسی‌های زیادی را به‌وجود آورده است؛ زیرا مونرو با شعارهایی مانند «رمز ارز امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی که پول شما را محرمانه نگه می‌دارد» به بازار عرضه شده است.

تصاویر این ویدیوی لو رفته در پلتفرم ردیت (Reddit) نیز بازنشر شده است. کاربری که ویدیو را به اشتراک گذاشته، می‌گوید:

chainalysis-leak-monero-traceability

کارشناسان بازار برای توضیحات بیشتر با مونرو و چینالیسیس تماس گرفته‌اند، ولی تا کنون پاسخی از طرف این دو نهاد دریافت نکرده‌اند.

هرچند که این ادعاها در ابتدا امکان دارد نگران‌کننده به نظر برسند، سرمایه‌گذاران دلیلی برای وحشت در مورد حفظ حریم خصوصی بلاکچین مونرو ندارند؛ چراکه تراکنش‌های مونرو همچنان برای بیشتر نقاط جهان غیرقابل ردیابی باقی خواهند ماند.

تنها پلتفرم چینالیسیس، به‌عنوان یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه تحلیل بلاکچین، به دلیل تخصص بالای خود موفق به ردیابی بعضی تراکنش‌ها شده است.

این اتفاق واکنش شدیدی را از سوی جامعه نسبت به گره‌های چینالیسیس در مونرو به دنبال داشت. با این حال، یکی از کاربران بیان کرد که این کمپانی تنها در حال انجام وظیفه خود، یعنی ردیابی تراکنش‌ها است.

او چینالیسیس را به هکرهای کلاه‌سفید تشبیه کرده که با وجود دسترسی به اطلاعات، از آن برای کمک به سایرین استفاده می‌کند.