خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

خرید بیش از ۱.۵ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ منتظر رالی صعودی باشیم؟


خرید بیش از ۱.۵ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ منتظر رالی صعودی باشیم؟ | ایران ماین

نرخ بیت‌کوین در حال حاضر تحت فشار قرار گرفته و روند دو هفته اخیر نشان می‌دهد که علی‌رغم توسعه در ماه سپتامبر، نرخ آن از اوایل اکتبر نزول یافته است.

اگرچه نرخ هم‌اکنون بار دیگر به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشته، ولی خریداران باید نشان دهند که کنترل بازار را در دست دارند.

بر اساس داده‌های آن‌چین، نهنگ‌های بیت‌کوین (سرمایه‌گذارانی که حداقل هزار بیت‌کوین دارند) از نزولی شدن نرخ ها استفاده کرده و اقدام به خرید کرده‌اند. در شش ماه گذشته، حجم خرید این نهنگ‌ها حدود ۱.۵ میلیون بیت‌کوین بوده که بیانگر خوش‌بینی آنها نسبت به آینده بازار است.

از ماه مارس که نرخ بیت‌کوین به ۷۳۸۰۰ دلار رسید، روند نزولی آن آغاز شد و نتوانست موج جدیدی از خریداران را به بازار جذب کردن کند. برای تغییر این روند، بیت‌کوین باید بر مقاومت‌های مهمی همچون ۶۶ هزار، ۷۰ هزار و به ویژه ۷۲ هزار دلار غلبه کند. bitcoin-whales-buy-over-1-5-million-btc-in-6-months

چندین عامل می‌تواند بر نرخ بیت‌کوین در هفته‌های آینده اثر بگذارد. داده‌ها نشان می‌دهند که نرخ تورم در ایالات متحده به ۲.۴ درصد بالا رفته که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. دارایی‌های پرریسکی مانند بیت‌کوین معمولاً در شرایط تورمی کارایی خوبی دارند.

علاوه بر بالا رفتن تورم، بیشتر بانک‌های مرکزی در حال نزول نرخ بهره هستند. فدرال رزرو ایالات متحده پس از نزول نرخ بهره در ماه سپتامبر، قصد دارد این نرخ‌ها را در ماه‌های آینده و اوایل ۲۰۲۵ بیش از پیش نزول دهد. همچنین، بانک‌های مرکزی در اتحادیه اروپا، بریتانیا و چین نیز به دنبال نزول نرخ بهره هستند.

با بالا رفتن نقدینگی جهانی و ورود سرمایه بیشتر به بازار بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، احتمال بالا رفتن نرخ بیت‌کوین بر اساس روندهای قبلی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت.