خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

دردسر جدید ماینرها؛ درآمد ماینینگ بیت‌کوین به پایین‌ترین لایه سالانه سقوط کرد!


دردسر جدید ماینرها؛ درآمد ماینینگ بیت‌کوین به پایین‌ترین لایه سالانه سقوط کرد! | ایران ماین

درآمد ماینرهای بیت‌کوین طی دو هفته گذشته به‌طور مداوم نزول یافته و در تاریخ ۱۱ آگوست به پایین‌ترین حد سالانه خود، یعنی ۲.۵۴ میلیون دلار رسیده است.

این رقم آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۳ ثبت شده بود. ماینرها پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که پس از رویداد هاوینگ در ماه آوریل امسال، با چنین چالشی مواجه شوند.bitcoin-mining-revenue-decline-yearly-low-august-2024

همان‌طور که انتظار می‌رفت، درآمد روزانه حاصل از ماینینگ بیت‌کوین برای اولین بار در ماه می به زیر ۳ میلیون دلار نزول یافت. برای مقایسه، در نظر بگیرید که ماینرها در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، درآمد روزانه‌ای نزدیک به ۶ میلیون دلار را تجربه کرده بودند.

پس از رویداد هاوینگ، به‌دلیل بالا رفتن نرخ بیت‌کوین، ماینرها تا حدودی توانستند فعالیت خود را بدون مشکل ادامه دهند. همچنین، کمپانی‌های بزرگ ماینینگ بیت‌کوین، مانند بیت‌فارمز (Bitfarms)، برای حفظ سودآوری، دستگاه‌های خود را بهینه کرده بودند.

به این ترتیب، درآمد روزانه ماینرهای بیت‌کوین پیش از سقوط آزاد اخیر به پایین‌ترین حد سالانه، به‌طور مقطعی صعود کرد.

با وجود نزول شدید درآمد روزانه ماینرها، نرخ سهام کمپانی ماینینگ بیت‌فارمز پس از عرضه گزارش‌های درآمدی بهتر از حد انتظار در سه‌ماهه دوم امسال، نزدیک به ۲۲ درصد بالا رفته است.

طبق گزارش‌ها، کل درآمد ۴۲ میلیون دلاری بیت‌فارمز نسبت به سه‌ماهه اول سال، ۱۶ درصد نزول داشته که کمتر از برآوردهای تحلیلگران است. این کمپانی نزول درآمد خود را به نصف شدن پاداش ماینینگ بلاک نسبت داده است.