خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

رمزگشایی از کیف‌پول‌های ۲۴ میلیون دلاری؛ چه کسی میم‌کوین‌ها را کنترل می‌کند؟


رمزگشایی از کیف‌پول‌های ۲۴ میلیون دلاری؛ چه کسی میم‌کوین‌ها را کنترل می‌کند؟ | ایران ماین

زک ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، محقق معروف حوزه کریپتو، مدعی شده که ۱۱ کیف‌پول اتریوم و سولانا، که بیش از ۲۴ میلیون دلار میم‌کوین در آن‌ها نگهداری می‌شود، به مراد محمودوف (Murad Mahmudov)، معامله‌گر شناخته‌شده بازار میم‌کوین، تعلق دارد.zachxbt-reveals-claimed-murad-mahmudov-24-million-memecoin-wallet

زک ایکس‌بی‌تی در پستی که در ۸ اکتبر منتشر کرد، اعلام کرد که این کیف‌پول‌ها به دلیل تأمین مالی از منابع مشابه در اتریوم و شباهت دارایی‌های موجود در آن‌ها با پست‌های محمودوف، به او مرتبط هستند.

هدف از این افشاگری، کمک به جامعه برای کنترل بر فعالیت‌های آینده محمودوف و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر عنوان شده است.

زک ایکس‌بی‌تی، محمودوف را متهم کرده که با کنترل عرضه، پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای راجع به میم‌کوین‌هایی با نرخ بازار پایین برای هزاران دنبال‌کننده خود ارائه می‌دهد.

او همچنین به خرید ۴۴۹,۸۸۶ دلار از میم‌کوین مینی (MINI) توسط محمودوف در ۱۶ جولای اشاره کرد و گفت که محمودوف تنها یک ساعت بعد از خرید، اعلام کرد ۱ درصد از عرضه این میم‌کوین را در اختیار دارد.

زک ایکس‌بی‌تی همچنین به استفاده مداوم محمودوف از پل deBridge برای آدرس‌های سولانا و ارتباط مستقیم با آدرس تیم STFX به عنوان شواهد دیگر اشاره کرد.

محمودوف که سرمایه‌گذار STFX، یک پلتفرم دیفای (DeFi) و سوشال‌فای (SocialFi) است، پیش‌تر مدیر ارشد اطلاعات در صندوق اداپتیو کپیتال (Adaptive Capital) بوده که در مارس ۲۰۲۰ به دلیل رکود گسترده بازار سقوط کرد.

او از آن زمان با پشتیبانی از میم‌کوین‌ها و ارائه لیست‌هایی از برترین آن‌ها، هواداران زیادی به دست آورده است.

این افشاگری‌های زک ایکس‌بی‌تی واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی به دنبال داشته است. بعضی از کاربران زک ایکس‌بی‌تی را متهم کردند که با افشای این اطلاعات، محمودوف را در خطر قرار داده است؛ زیرا نرخ دارایی‌های او قابل‌توجه است.

در مقابل، عده‌ای دیگر این اقدام را تحسین کرده و آن را عاملی برای وضوح بیشتر در بازار دانسته‌اند. بعضی نیز معتقدند که این افشاگری می‌تواند نشان دهد که محمودوف واقعاً در میم‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرده و به این ترتیب، مشروعیت بیشتری کسب کند.