خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

زی‌کش در آستانه تحولی بزرگ! آیا الگوریتم اثبات سهام، ناجی ZEC خواهد شد؟


زی‌کش در آستانه تحولی بزرگ! آیا الگوریتم اثبات سهام، ناجی ZEC خواهد شد؟ | ایران ماین

زوکو ویلکاکس (Zooko Wilcox)، بنیان‌گذار پرایوسی‌ کوین زی‌کش (ZEC)، پس از پیوستن به کمپانی شیلدد لبز (Shielded Labs)، به دنبال تسریع به‌روزرسانی استاندارد به یک سیستم ترکیبی مبتنی بر اثبات سهام (PoS) است.

او که اکنون به عنوان مدیر محصول شیلدد لبز فعالیت می‌کند، اعلام کرده که پس از هشت سال استفاده از مکانیسم اثبات کار (PoW)، زی‌کش باید به یک سیستم ترکیبی مبتنی بر اثبات سهام ارتقا یابد.

ویلکاکس اشاره کرد که مکانیسم اثبات کار و ایجاد نشان‌های جدید ZEC، فشار نزولی بر نرخ این رمز ارز وارد کرده است. انتظار می‌رود که با نزول نرخ ایجاد نشان‌ها، این فشار نیز نزول یابد.

دو توسعه اصلی مدنظر او برای آینده زی‌کش، اجرای صندوق پایداری (Sustainability Fund) و به‌روزرسانی الگوریتم اجماع آن به یک استاندارد ترکیبی اثبات کار و اثبات سهام به نام کراس‌لینک (Crosslink) است.

مزایای این به‌روزرسانی، شامل فعال کردن قابلیت استیکینگ برای دارندگان نشان ZEC، بالا رفتن ایمنی از طریق ارائه فاینالیتی (Finality)، نزول زمان تأیید تراکنش‌ها و ایجاد پل‌های بلاکچین دوطرفه و ایمن‌تر خواهد بود.

با این حال، ویلکاکس جزئیات فنی زیادی در مورد این به‌روزرسانی ارائه نداده و زمان‌بندی دقیقی برای آن مشخص نکرده است.

کمپانی الکتریک کوین (ECC)، که توسعه‌دهنده زی‌کش است، اولین بار در سال ۲۰۲۱ به امکان استفاده از مکانیسم اثبات سهام اشاره کرده بود.

در همین راستا، این کمپانی با عرضه پستی در تاریخ ۸ آگوست از جابجایی ویلکاکس به شیلدد لبز، یک نهاد مستقل مستقر در سوئیس که به پشتیبانی از زی‌کش اختصاص دارد، خبر داد و این اقدام را مقدمه‌ای برای گسترش مکانیسم ترکیبی اثبات کار/اثبات سهام دانست.

همزمان، تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss)، یکی از کارآفرینان حوزه کریپتو، با توجه به بالا رفتن چالش‌های نظارتی در ایالات متحده، پروژه‌های پرایوسی‌ کوین مانند زی‌کش را ضروری دانسته و از فعالیت‌های شیلدد لبز پشتیبانی مالی و معنوی کرده است.

در زمان نگارش این خبر، نرخ زی‌کش با ۴۳ درصد بالا رفتن طی هفت روز گذشته به ۴۰.۵۰ دلار رسیده است؛ با این حال، همچنان ۹۸ درصد با سقف تاریخی ۳۱۹۱ دلاری خود که در سال ۲۰۱۶ ثبت شده بود، فاصله دارد.