خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سقوط دوباره بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار! این روند نزولی ادامه‌دار است؟


سقوط دوباره بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار! این روند نزولی ادامه‌دار است؟ | ایران ماین

نرخ بیت‌کوین (BTC) امروز، دوشنبه ۱۲ آگوست، به شدت نزول یافته و دوباره به زیر لایه روانی ۶۰,۰۰۰ دلار بازگشته است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین‌گلس، نقشه حرارتی نقدینگی بیت‌کوین نشان می‌دهد که اولین خطوط کلیدی برای تست در محدوده ۵۶,۸۰۰ دلار قرار دارند.

اگر نرخ بیت‌کوین از این لایه بازگردد، امکان دارد به سطوح بالاتری افزایش کند، ولی یک بازگشت ضعیف می‌تواند منجر به نزول بیشتر نرخ‌ها شود.bitcoin-retreats-below-60k-as-liquidity-heatmap-outlines-the-next-crucial-support-line

باید توجه داشت که رسیدن نرخ بیت‌کوین به این سطوح حساس نقشه حرارتی می‌تواند زنجیره‌ای از لیکوییدیشن‌ها را فعال کند و نرخ را به سرعت نزول دهد، همان‌طور که در تاریخ ۵ آگوست اتفاق افتاد و نرخ بیت‌کوین در کمتر از یک روز ۱۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد.

هرچند بیت‌کوین بعدا توانست به ۶۲,۰۰۰ دلار بازگردد، ولی این بازگشت موقتی بود و شتاب این حرکت صعودی در آخر هفته نزول یافت و منجر به سقوط امروز نرخ بیت‌کوین به ۵۸,۶۲۷ دلار شد.

در حال حاضر، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به محدوده «ترس شدید» رسیده و بر اساس داده‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۲۳ میلیون دلار پوزیشن لانگ لیکویید شده‌ است.

نکته جالب توجه اینجاست که دیروز، بررسی‌کننده CrypNuevo پیش‌بینی کرده بود که نرخ بیت‌کوین به حدود ۵۳,۴۰۰ دلار نزول یابد.

در همین حال، نرخ بازار آلت‌کوین‌ها هم به شدت نزول یافته و حدود ۶۰ درصد از اوج تاریخی خود پایین آمده است. این در حالی است که نرخ بازار بیت‌کوین تنها ۱۵ درصد نزول داشته و تسلط آن بر بازار بالا رفته است.

تحلیلگران معتقدند که بازار آلت‌کوین‌ها در حال تست مجدد خط روند صعودی بلندمدت خود است. در طول هفت سال گذشته، هر بار که آلت‌کوین‌ها این لایه حمایتی را تست کرده‌اند، بازگشت‌های قابل توجهی داشته‌اند.bitcoin-retreats-below-60k-as-liquidity-heatmap-outlines-the-next-crucial-support-line

با این حال، در زمان نگارش این خبر، بیشتر آلت‌کوین‌ها از جمله سولانا، تون‌کوین و دوج‌کوین، بیش از ۷ درصد نزولی شدن نرخ داشته‌اند.