خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

سلستیا در تلاش برای شکستن روند نزولی؛ تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی نرخ TIA


سلستیا در تلاش برای شکستن روند نزولی؛ تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی نرخ TIA | ایران ماین

در چند روز اخیر، نرخ سلستیا (TIA) با روندی نزولی مواجه شده و بیش از ۱۰ درصد از سودهای خود را که در هفته گذشته کسب کرده بود، از دست داده است.

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که این رمزارز در یک کانال تثبیت یک‌ماهه قرار گرفته که از ماه جولای ادامه دارد. پس از برخورد سلستیا با مقاومت مرز بالایی این کانال، نرخ آن وارد روند کاهشی شده است.down-by-7-5-but-identifying-tias-bullish-potential-on-the-charts

این حرکت نزولی امکان دارد نشانه‌ای از نزول بیشتر باشد و نرخ سلستیا احتمالاً به لایه حمایتی ۴.۵۲۸ دلار برسد.

با این حال، اگر سلستیا بتواند به مقاومت میان‌مدت ۵.۵۲ دلار برسد – سطحی که نقدینگی قابل‌توجهی در آن متمرکز شده است – امکان دارد شاهد یک بازگشت موقت قبل از ادامه روند نزولی باشیم.

در این میان، لازم به ذکر است که احساسات معامله‌گران نسبت به سلستیا منفی است. فاندینگ ریت TIA در حال حاضر به منفی ۰.۰۳۷۷ درصد رسیده که نشان‌ می‌دهد موقعیت‌های شورت در حال پرداخت هزینه به موقعیت‌های لانگ هستند.

اگر این روند منفی ادامه یابد، سلستیا امکان دارد نزول بیشتری را تجربه کند. همچنین، سود باز قراردادهای آتی سلستیا ۴.۱۴ درصد نزول یافته و به ۲۱۸.۱۳ میلیون دلار رسیده که بیانگر احساسات نزولی و بالا رفتن موقعیت‌های شورت در بازار است.

با این حال، از نظر تحلیل تکنیکال، شاخص جریان پول چایکین (MFI) احتمال تغییر جهت حرکت سلستیا به سمت بالا را نشان می‌دهد.

در حالی که نرخ نزول یافته، شاخص MFI به سمت بالا در حال حرکت است و این واگرایی به یک سیگنال صعودی اشاره دارد. شاخص MFI، جریان ورودی و خروجی نقدینگی را اندازه‌گیری می‌کند و اکنون واگرایی آن با نرخ می‌تواند بیانگر بالا رفتن فشار خرید یا انباشت باشد.