خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

جابجایی ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین دیگر توسط مت‌گاکس! آیا باید نگران بود؟


جابجایی ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین دیگر توسط مت‌گاکس! آیا باید نگران بود؟ | ایران ماین

صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) که زمانی بزرگ‌ترین صرافی بیت‌کوین بود و در سال ۲۰۱۴ تعطیل شد، دوباره در کانون توجه‌ها قرار گرفته است. اخیراً یک آدرس مرتبط با مت‌گاکس حدود ۳۳,۱۴۱ بیت‌کوین به نرخ تقریبی ۲ میلیارد دلار را منتقل کرده است.

از این مقدار، ۳۳,۰۲۳ بیت‌کوین به یک آدرس جدید ارسال شده و ۱۱۷ بیت‌کوین دیگر به نرخ حدود ۷ میلیون دلار به صرافی اوکی‌ایکس (OKX) منتقل شده است.mt-gox-wakes-up-again-with-2-billion-transfer

اگرچه این جابجایی امکان دارد دلواپسی‌هایی را به همراه داشته باشد، ولی کارشناسان می‌گویند که نیازی به وحشت نیست؛ چراکه اثر این جابجایی‌ها پیش‌ از این در بازار اعمال شده است.

توزیع مجدد دارایی‌های باقی‌مانده مت‌گاکس پروسه‌ای طولانی و پیچیده است و این جابجایی اخیر نیز، بخشی از تلاش‌های مداوم آن برای پرداخت بدهی‌ها به طلبکاران می‌باشد. در واقع، بازار زمان کافی برای تطبیق با این تغییرات داشته و کمپانی‌کنندگان در بازار از این خرید و فروش آگاه هستند.

به نظر می‌رسد صرافی مت‌گاکس در حال کنترل فروش بیت‌کوین‌های خود در محدوده نقدینگی موجود در بازار است تا از هرگونه اثر منفی جلوگیری کند.

این اقدام به معنای آن است که ساختار فعلی بازار تحت اثر جدی این خرید و فروش قرار نخواهد گرفت. برخلاف یک فروش ناگهانی و بزرگ که امکان دارد باعث افت شدید نرخ‌ها شود، این نقل و انتقالات به صورت برنامه‌ریزی‌شده و با دقت انجام می‌شوند.

علاوه بر این، به جای اینکه بیت‌کوین‌های منتقل‌شده فوراً فروخته شوند، اکثر آنها به یک آدرس جدید منتقل شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً این دارایی‌ها به زودی فروخته نخواهند شد و به همین دلیل، احتمال اختلال در بازار نزول می‌یابد.