خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

شوک بالا رفتن ۵۰۰ درصدی کارمزدها در پلتفرم اتریوم؛ فعالیت‌های آنچین اوج گرفت!


شوک بالا رفتن ۵۰۰ درصدی کارمزدها در پلتفرم اتریوم؛ فعالیت‌های آنچین اوج گرفت! | ایران ماین

بر اساس گزارش جدید کوین‌بیس، کارمزد‌ تراکنش‌ها (گس فی‌) در پلتفرم اتریوم طی دو هفته گذشته به دلیل بالا رفتن فعالیت‌های آن‌چین، به طور قابل‌توجهی بالا رفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم بین ۱۶ تا ۲۶ سپتامبر، ۴۹۸ درصد بالاتر از میانگین ماهانه بوده و هزینه متوسط هر تراکنش از ۰.۰۹ دلار در ابتدای ماه به ۱.۶۹ دلار بالا رفته است.

تحلیلگران کوین‌بیس علت اصلی این بالا رفتن را توسعه فعالیت‌های آن‌چین دانسته‌اند. از جمله این عوامل می‌توان به بالا رفتن ۹ درصدی مقدار خرید و فروش در صرافی‌های بدون مرکزیت (DEX) پلتفرم اتریوم اشاره کرد.

همچنین، نرخ انتقال وجه ارز پایدار USDC در پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave) از ۳.۵ به ۴.۵ درصد بالا رفته که نشان از استفاده بیشتر از اهرم در خرید و فروش دارد.

از دیگر دلایل این بالا رفتن می‌توان به توسعه ۱۷ درصدی حجم جابجایی اتریوم نسبت به هفته گذشته اشاره کرد که اثر مستقیمی بر کارمزد‌های تراکنش داشته است.

داده‌های کمپانی گاشاک (Gashawk) نشان می‌دهد که کارمزد تراکنش‌ها در بعضی مواقع به سقف ۴۰ گیوی (gwei) رسیده و سپس، به ۵ تا ۱۰ گیوی نزول یافته است.

بین ۱۴ تا ۲۴ سپتامبر، مجموع کارمزد‌های اتریوم بیش از ۹۰۰ درصد بالا رفته و به ۲۰۹۷ اتر رسیده است. همچنین، داده‌های دی‌اپ‌رادار (DappRadar) نشان می‌دهند که حجم فعالیت برنامه‌های بدون مرکزیت طی ۲۴ ساعت گذشته با دو برابر بالا رفتن به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده و مقدار خرید و فروش NFTها نیز ۱۷ درصد توسعه کرده است.

از نظر فنی، نرخ اتریوم و شاخص قدرت نسبی (RSI) توانسته‌اند بالاتر از خط روند نزولی خود قرار بگیرند. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از تغییر مومنتوم به سمت افزایش باشد.

با این حال، نرخ اتریوم همچنان زیر خطوط میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه، به ترتیب در ۲۷۷۰ و ۲۸۶۴ دلار قرار دارد. برای تایید یک روند صعودی، این سطوح باید به پشتیبانی تبدیل شوند.ethereum-gas-fees-rose-498-in-two-weeks-as-network-activity-surged-report

در همین حال، محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم پس از پنج هفته برداشت سرمایه، ۸۷ میلیون دلار سرمایه جذب کردن کرده‌اند که بخش عمده‌ای از آن به صندوق‌های ETF اسپات اتریوم اختصاص دارد.