خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

فروش میلیاردی نهنگ‌ها؛ آیا جلسه فدرال رزرو به ریزش بیت‌کوین منجر خواهد شد؟


فروش میلیاردی نهنگ‌ها؛ آیا جلسه فدرال رزرو به ریزش بیت‌کوین منجر خواهد شد؟ | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) و بازار کلی کریپتو در آستانه لحظات سرنوشت‌سازی قرار دارند و معامله‌گران چشم‌انتظار برگزاری جلسه فدرال رزرو (FOMC) هستند.

تصمیم‌گیری فدرال رزرو راجع به نرخ بهره در این جلسه، احتمالاً اثر قابل‌توجهی بر نرخ بیت‌کوین خواهد گذاشت. اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای نزول دهد، احتمال بالا رفتن نرخ بیت‌کوین وجود دارد، ولی تحلیل‌ها نشان می‌دهند که این افزایش امکان دارد موقتی باشد.

بر اساس داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، نهنگ‌های بیت‌کوین پیش از این جلسه، شروع به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند. در همین راستا، بیش از ۲۰۵۹ بیت‌کوین به نرخ بیش از ۲ میلیارد دلار توسط این گروه از سرمایه‌گذاران فروخته شده است.

این رفتار نهنگ‌ها ناشی از دلواپسی‌های آن‌ها راجع به نوسانات احتمالی بازار در واکنش به سیاست‌های پولی آینده است. طبق داده‌های پلتفرم فد واچ (FedWatch)، احتمال افت ۵۰ واحدی نرخ بهره حدود ۶۹ درصد تخمین زده می‌شود.

در صورت نزول ۵۰ واحدی، نرخ بیت‌کوین امکان دارد به بالای ۶۴ هزار دلار برسد، ولی به نظر می‌رسد که این بالا رفتن پایدار نخواهد بود.

مارکوس تیلن از کمپانی 10xResearch نیز باور دارد که حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را نزول دهد، احتمالاً اثر چشمگیری بر بالا رفتن نرخ بیت‌کوین نخواهد داشت.

او با اشاره به الگوهای سال ۲۰۱۹، توضیح داده که پس از نزول نرخ بهره، بالا رفتن نرخ بیت‌کوین موقتی بود و سپس، نرخ آن ۳۰ درصد نزول یافت.

در حال حاضر، نرخ بیت‌کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز احتمال اصلاح نرخ را نشان می‌دهد.bitcoin-whales-offload-coins-ahead-of-fomc-

بسته به فشار نزولی، نزولی شدن نرخ این رمز ارز امکان دارد تا ۵۶۲۲۴ دلار و حتی ۵۲۹۷۵ دلار ادامه یابد.