خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

فعالان بازار در انتظار تصمیم نهایی دوج‌کوین! نرخ DOGE بالا می‌رود یا می‌ریزد؟


فعالان بازار در انتظار تصمیم نهایی دوج‌کوین! نرخ DOGE بالا می‌رود یا می‌ریزد؟ | ایران ماین

روز یکشنبه، نرخ دوج‌کوین (DOGE) ۰.۳ درصد نزول یافت و به ۰.۱۰۲ دلار رسید. این کارایی نسبت به کل بازار کریپتو ضعیف‌تر بود. تشکیل کندل‌های با بدنه کوتاه و شدوهای بلند در نمودار دوج‌کوین، بیانگر عدم توانایی خریداران و فروشندگان در تصمیم‌گیری است.

در همین حال، نرخ بیت‌کوین نیز همچنان در تلاش است تا به بالای لایه ۶۰ هزار دلار افزایش کند که این موضوع هم خطر ادامه روند نزولی را بالا رفتن می‌دهد.

حال سوالی که وجود دارد، این است که آیا نرخ دوج‌کوین از لایه پشتیبانی ۰.۱ دلار پایین‌تر خواهد آمد؟ طی دو هفته گذشته، نرخ دوج‌کوین در یک روند جانبی و در محدوده لایه روانی ۰.۱ دلار در نوسان بوده است.

این روند بیانگر نزول مومنتوم نزولی است و در حال حاضر، نرخ در خط روند پایینی الگوی کنج نزولی پشتیبانی شده است. معمولاً، تشکیل چنین الگویی بیانگر تضعیف مومنتوم نزولی است که با شکست قاطع از خط روند بالایی به پایان می‌رسد.dogecoin-price-0-12-bulls-premium-long-trades-

تقاطع مثبت خطوط مکدی (MACD) و سیگنال، بالا رفتن مومنتوم صعودی را نشان می‌دهد. اگر این طرح ادامه یابد، نرخ دوج‌کوین می‌تواند با ۱۲ درصد بالا رفتن، خط روند بالایی طرح را به چالش بکشد. شکست این مقاومت، فشار خرید را بالا رفتن داده و نرخ را به سمت ۰.۱۴۴ دلار و سپس، به سقف ۰.۲۲ دلار هدایت خواهد کرد.

در همین راستا، داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که فاندینگ ریت دوج‌کوین مثبت ۰.۰۰۱۱۲ است. این نرخ مثبت به معنای غالب بودن پوزیشن‌های لانگ و انعکاس احساسات صعودی در بازار است؛ زیرا معامله‌گران حاضرند برای حفظ پوزیشن‌های خود هزینه بیشتری پرداخت کنند.

اگر این روند ادامه یابد، اعتماد سرمایه‌گذاران و به دنبال آن، نرخ دوج‌کوین بالا رفتن خواهد یافت.

در مقابل، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و لایه ۰.۱۰۶ دلار به‌عنوان مقاومت‌های کلیدی در برابر خریداران عمل می‌کنند. قرارگیری نرخ دوج‌کوین زیر میانگین‌های متحرک روزانه (۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰) بیانگر این است که مسیر نزول کمترین مقاومت را دارد.

اگر نرخ در این سطوح با مقاومت روبرو شود و نزول یابد، شکست صعودی به تأخیر خواهد افتاد و فروشندگان امکان دارد به دنبال ایجاد یک اصلاح طولانی‌تر به لایه ۰.۰۸ دلار باشند.