خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

منتظر رونق دوباره بازار دیفای باشید! نتایج یک تحقیق!


منتظر رونق دوباره بازار دیفای باشید! نتایج یک تحقیق! | ایران ماین

استنو ریسرچ (Steno Research) طی گزارشی پیش‌بینی کرده است که رونق دوباره دیفای (DeFi) بر بستر اتریوم و بازار کریپتو امکان دارد تا سال ۲۰۲۵ بازگردد.

چهار سال پس از تابستان موفقیت‌آمیز بازار دیفای در سال ۲۰۲۰، بار دیگر نرخ کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در استاندارد‌های این بخش می‌تواند تا اوایل سال آینده به بالاترین حد خود برسد.

ولی رونق دوباره دیفای به دو عامل کلیدی بستگی دارد. اتریوم (ETH) تاکنون رهبری این موج را به عهده داشته و بیشترین TVL را در میان بلاکچین‌های قرارداد هوشمند در استاندارد‌های خود دارد.

بر اساس داده‌های دیفای‌لاما (DeFiLlama)، نرخ کل دارایی‌های قفل شده در استاندارد‌های مبتنی بر اتریوم در حال حاضر حدود ۵۰.۱۱ میلیارد دلار می باشد.

پس از اتریوم، ترون (TRX) و سولانا (SOL) با TVL‌های ۸.۲۷ و ۴.۹۹ میلیارد دلار قرار دارند. این اختلاف بزرگ بین TVL اتریوم و رقبا، اهمیت این بلاکچین در بخش دیفای را نشان می‌دهد.

برای توسعه هر موج مهمی در این بخش، دسترسی به استاندارد‌های مبتنی بر اتریوم برای تمامی علاقه‌مندان حوزه کریپتو ضروری است. استنو ریسرچ، نزول هزینه‌ها و کارمزدهای پلتفرم اتریوم را شرط اصلی گسترش دسترسی‌پذیری اتریوم معرفی کرده است.

علاوه بر این، تغییرات نرخ بهره در آمریکا، نقشی حیاتی در رونق دوباره بخش دیفای دارد. از آنجا که این بازار نوظهور عمدتاً به دلار ایالات متحده وابسته است، نزول نرخ بهره می‌تواند باعث بالا رفتن تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک، از جمله دارایی‌های دیجیتال شود.

در گزارش استنو ریسرچ اشاره شده است که رونق بازار دیفای در سال ۲۰۲۰ نیز با نزول نرخ بهره فدرال رزرو پس از پاندمی کووید ۱۹ ارتقا شد. این امر به توسعه TVL تا ۱۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ انجامید.

همچنین، گسترش عرضه ارز پایدار‌ها و بالا رفتن تقاضا برای دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) از عوامل دیگری هستند که می‌توانند رونق مجدد بخش دیفای را تسریع کنند. با این حال، سرمایه‌گذاران باید نسبت به ریسک‌های مرتبط با ایمنی دارایی‌های دیجیتال خود هوشیار باشند.