خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

مهم‌ترین رویدادهای کریپتویی در هفته گذشته رو؛ از آزادی ژائو تا رهاسازی نشان‌ها!


مهم‌ترین رویدادهای کریپتویی در هفته گذشته رو؛ از آزادی ژائو تا رهاسازی نشان‌ها! | ایران ماین

این هفته، اخبار مهم دنیای کریپتو به تغییرات بزرگی اشاره دارند که انتظار می‌رود حوزه را تحت اثر قرار دهند.

از مهم‌ترین این تغییرات، آزادی چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، مدیر اجرایی سابق بایننس، در ۲۹ سپتامبر است. این موضوع به معنای پایان محکومیت چهار ماهه زندان او پس از اعتراف به نقض قانون محرمانگی بانکی است.

با وجود چالش‌های حقوقی، بسیاری از افراد در حوزه کریپتو، ژائو را شخصیتی کلیدی در توسعه این حوزه می‌دانند. اگرچه CZ اعلام کرده که قصد بازگشت به سمت مدیرعاملی را ندارد، بسیاری گمان می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های بعدی او بر حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی متمرکز خواهد شد.

در خبری دیگر، اسکای (Sky)، که پیش‌تر به عنوان میکردائو (MakerDAO) شناخته می‌شد، در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی ارز پایدار بدون مرکزیت USDS بر روی پلتفرم سولانا است.

این ادغام با استفاده از استاندارد ورم‌هول (Wormhole) و با هدف ایجاد قابلیت‌های بین زنجیره‌ای صورت می‌گیرد. اسکای در کنفرانس سولانا بریک‌پوینت، برنامه‌های خود برای راه‌اندازی USDS را اعلام کرد.

این ارز پایدار می‌تواند نیاز به یک ارز بدون مرکزیت را در پلتفرم سولانا رفع کند. همچنین، این کمپانی برنامه تشویقی کوتاه‌مدتی را برای تأمین مالی و بالا رفتن نقدینگی ارائه خواهد داد.

در کنفرانس سولانا، صرافی بدون مرکزیت ژوپیتر (Jupiter) نیز به‌روزرسانی‌های جدیدی را ابلاغ کرد. این به‌روزرسانی‌ها شامل راه‌اندازی پلتفرم API متروپلیس است که فرآیند توسعه را ساده‌تر می‌کند و اطلاعات فوری، داده‌های مربوط نشان و نقدینگی پویا را ارائه می‌دهد.

در این میان، تابی (Tabi)، یک بلاکچین لایه ۱، به زودی نسخه ۲ تست‌نت خود را منتشر خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد مشوق‌های توکنی را دریافت کرده و ویژگی‌های جدید را کشف کنند.

بازار کریپتو در این هفته همچنین شاهد رهاسازی بیش از ۴۸ میلیون دلار نشان خواهد بود. ونوم (VENOM) با رهاسازی ۲۱۹.۵۲ میلیون نشان، در این زمینه پیشرو است.

دیگر رویدادهای رهاسازی‌ مهم نیز به سینگولاریتی‌نت (AGIX) و ییلد گیلد گیمز (YGG) اختصاص دارد.