خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نگاهی به آمار جنجالی بلاکچین تون؛ آیا ۲۹ میلیون مخاطب این پلتفرم واقعی هستند؟


نگاهی به آمار جنجالی بلاکچین تون؛ آیا ۲۹ میلیون مخاطب این پلتفرم واقعی هستند؟ | ایران ماین

بلاکچین تون (TON) تلگرام اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بر اساس داده‌های موجود، پنج نشان برتر این پلتفرم شامل تون‌کوین (TON)، تتر (USDT)، کتیزن (CATI)، نات‌کوین (NOT) و داگز (DOGS)، دارای ۲۹ میلیون مخاطب هستند.

به‌طور دقیق‌تر، تون‌کوین حدود ۱۹٫۳۹ میلیون، تتر ۱٫۵۴ میلیون، کتیزن ۱٫۰۹ میلیون، نات‌کوین ۲٫۸۶ میلیون و داگز تقریباً ۵ میلیون مخاطب دارد.

برای مقایسه، در نظر بگیرید که میم‌کوین محبوب پپه (PEPE) بر روی بلاکچین اتریوم تنها ۲۸۰ هزار آدرس دارد. این اعداد بیانگر توجه بالای به نظام زیستی تون هستند، ولی باید در نظر گرفت که واقعیت امکان دارد متفاوت باشد.

شایان ذکر است که شمارش کاربران در نظام زیستی تون با مشکلاتی مواجه است. به عبارتی، اعداد بالای کاربران نشان‌های این پلتفرم امکان دارد به‌طور مصنوعی بالا رفته باشد؛ به‌طوری که یک فرد می‌تواند با داشتن چندین کیف پول، تعداد کاربران را بالا ببرد.

بنابراین، حتی اگر پلتفرم تون بزرگ به نظر بیاید، درصد قابل‌توجهی از کاربران امکان دارد واقعی نباشند.

با این حال، از آنجایی که کاربران واقعی از تون‌کوین و تتر برای مقاصد دارای اعتبار استفاده می‌کنند، این نشان‌ها همچنان محبوب باقی مانده‌اند.

در کل، با وجود گسترش تون، این پلتفرم هنوز هم در مقایسه با بلاکچین‌های بزرگی مانند اتریوم و سولانا ضعیف‌تر است و راهی طولانی در پیش دارد.

نرخ کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پلتفرم اتریوم تقریباً ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از تون است، در حالی که سولانا نیز با TVL حدود ۱۰ برابر بیشتر از تون، به‌طور چشمگیری از این پلتفرم جلوتر است.

بنابراین، هرچند اعداد موجود در نظام زیستی تون امکان دارد در نگاه اول چشمگیر به نظر برسند، ولی واقعیت رفتار کاربران را به‌طور کامل و دقیق نشان نمی‌دهند.