خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

هشدار جنجالی کارشناس معروف راجع به USDT؛ تتر بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ است؟!


هشدار جنجالی کارشناس معروف راجع به USDT؛ تتر بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ است؟! | ایران ماین

جاستین بونز، بنیان‌گذار سایبر کپیتال (Cyber Capital)، با عرضه یک پست جنجالی در X، تتر (Tether) را «بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ ارزهای دیجیتال» ابلاغ کرد. او معتقد است که رسوایی پروژه تتر به مراتب بزرگ‌تر از رسوایی‌ صرافی FTX و برنی میداف (Bernie Madoff)، بزرگترین کلاهبردار مالی جهان، است.

بونز هشدار داده که عدم وضوح تتر و عدم انجام حسابرسی مناسب، آن را به تهدیدی جدی برای بازار رمزارزها تبدیل کرده است.

به گفته او، تتر یک کلاهبرداری ۱۱۸ میلیارد دلاری است که علی‌رغم وعده‌های انجام ممیزی از سال ۲۰۱۵، هیچ‌گونه حسابرسی رسمی انجام نداده است. به همین دلیل، بونز تتر را «پول تقلبی» نامیده و از جامعه کریپتو خواسته تا از استفاده از USDT خودداری کنند.

او همچنین هشدار داده که ادامه استفاده از USDT امکان دارد منجر به فروپاشی فاجعه‌باری مشابه با سقوط ترا لونا در سال ۲۰۲۲ شود. بونز به این نکته اشاره کرده که کمپانی تتر باید معادل ۱۱۸ میلیارد دلار ضمانت داشته باشد، ولی هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده است.

گزارش‌ها حاکی از آنند که در سال ۲۰۱۸، یک حسابرس به دلیل دقت بیش از حد، از سوی تتر اخراج شد. همچنین، در سال ۲۰۲۱، تتر با کمپانی BDO همکاری کرد تا گزارشی از ذخایر خود ارائه دهد، ولی بونز این گزارش را گمراه‌کننده می‌داند؛ زیرا این گزارش یک حسابرسی رسمی نبوده است.

بونز همچنین به ساختار حاکمیتی تتر اشاره کرده و گفته که هیئت‌مدیره این کمپانی تنها شامل دو عضو است که می‌تواند به سوءمدیریت منجر شود.

علاوه بر این‌ها، پلتفرم سلسیوس (Celsius) هم در ۹ آگوست ۲۰۲۴ علیه تتر شکایت کرد و این کمپانی را به نقل و انتقالات کلاهبردارانه بیت‌کوین به نرخ ۳.۵ میلیارد دلار متهم نمود. با وجود این اتهامات، مدیر اجرایی تتر این شکایت را بی‌اساس خواند.

در همین حال، تتر با مسدود کردن حساب‌های مرتبط با گروه هکری لازاروس (Lazarus) مرتبط با دولت کره شمالی، نشان داده که همچنان به مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی متعهد است.