خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

هک ۶ میلیون دلاری در ایگن لیر! آیا زیرساخت‌های EIGEN امن است؟


هک ۶ میلیون دلاری در ایگن لیر! آیا زیرساخت‌های EIGEN امن است؟ | ایران ماین

ایگن لیر (EIGEN) پس از وقوع یک هک ایمیلی که منجر به سرقت ۱.۶۷ میلیون نشان شد، به کاربران خود اطمینان داد که زیرساخت‌ها و استاندارد‌های درون‌زنجیره‌ای این پلتفرم در ایمنی است.

این حادثه روز گذشته، ۴ اکتبر رخ داد و طی آن یک سرمایه‌گذار حدود ۶ میلیون دلار نشان‌های EIGEN خود را از دست داد. عامل مخرب با نفوذ به یک رشته ایمیل میان سرمایه‌گذار و سرویس ها حضانتی این پلتفرم، باعث شد سرمایه‌گذار به‌طور ناخواسته نشان‌های خود را به آدرس مهاجم منتقل کند.

نشان‌های دزدیده‌شده به سرعت در یک صرافی بدون مرکزیت نقد شدند و مهاجم، وجوه دزدیده شده را به ارز پایدار تبدیل کرد. این ارز پایدار‌ها سپس به صرافی‌های متمرکز منتقل شدند تا مسیر وجوه پنهان شود.

تیم ایگن لیر پس از این حادثه، با چندین صرافی و نیروهای انتظامی همکاری کرد و موفق شد بخشی از وجوه دزدیده‌شده را مسدود کند. با این حال، بیشتر وجوه دزدیده‌شده همچنان در دست مهاجم باقی مانده است.

با این وجود ، ایگن لیر تأکید کرد که این تخلف امنیتی تنها به ایمیل سرمایه‌گذار محدود بوده و هیچ‌گونه ضعفی در استاندارد یا قراردادهای هوشمند پلتفرم وجود ندارد.

آن‌ها پس از بررسی‌های اولیه اعلام کردند که این حادثه هیچ ارتباطی با عملکردهای درون‌زنجیره‌ای ندارد و استاندارد همچنان امن است. علاوه بر این، دارندگان نشان نیز در معرض خطر نیستند و می‌توانند با اطمینان از پلتفرم استفاده کنند.

در واکنش به این حمله، ایگن لیر همچنین اعلام کرد که استاندارد‌های امنیتی خود را به‌ویژه در زمینه ارتباطات با سرمایه‌گذاران ارتقا می‌کند. تیم ایگن، ضمن ادامه بررسی‌ها در خصوص این حادثه، قول داده است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث مشابه را انجام دهد.