خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

ورود سونی به دنیای بلاکچین؛ پلتفرم آزمایشی سونیوم رسماً شروع به کار کرد!


ورود سونی به دنیای بلاکچین؛ پلتفرم آزمایشی سونیوم رسماً شروع به کار کرد! | ایران ماین

کمپانی سونی بلاک سولوشن لبز (Sony BSL) در تاریخ ۲۸ آگوست، پلتفرم آزمایشی عمومی بلاکچین سونیوم (Soneium) خود با نام میناتو (Minato) و برنامه شتاب‌دهنده سونیوم اسپارک (Soneium Spark) را راه‌اندازی کرد.

بلاکچین لایه ۲ سونیوم که با همکاری استارتاپ سنگاپوری استارتیل لبز (Startale Labs) توسعه یافته، یک هفته گذشته به عنوان بزرگ‌ترین گام سونی برای ورود به دنیای وب ۳ معرفی شده است.

سونیوم اسپارک مزایای مختلفی، از جمله سرمایه‌گذاری تا ۱۰۰ هزار دلار و فرصت‌های تأمین مالی از طریق شرکای برنامه را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. توسعه‌دهندگان واجد شرایط همچنین از پشتیبانی رسمی گروه سونی، پلتفرم آستار و استارتیل برخوردار خواهند شد.

پلتفرم آستار به عنوان شریک ویژه این بلاکچین جدید، به همراه شرکای دیگری مانند سیرکل، اپتیمیسم، آلکمی (Alchemy)، گراف و چین‌لینک، از کمپانی‌کنندگان در برنامه سونیوم اسپارک پشتیبانی خواهد کرد.

زیرمجموعه‌های مختلف سونی، از جمله بخش‌های موسیقی، فیلم، آموزش، صندوق ابتکار و غیره نیز در سونیوم اسپارک مشارکت خواهند داشت.

سونی همکاری خود با استارتیل را از ژوئن ۲۰۲۳ آغاز کرده و ۳.۵ میلیون دلار در این کمپانی سرمایه‌گذاری کرده است. با راه‌اندازی سونیوم، این زیرمجموعه سونی نام خود را به Sony BSL تغییر داد.

سونی پیش‌تر و در آوریل ۲۰۲۱ نیز با اپیک‌گیمز (Epic Games) در زمینه متاورس همکاری کرده بود.

این کمپانی همچنین در سال ۲۰۲۲ با سرمایه‌گذاری در بازار ان‌اف‌تی میکرزپلیس (MakersPlace)، اپلیکیشن ان‌اف‌تی مرتبط با موسیقی و هنرمندان را تحت برند کلمبیا رکوردز (Columbia Records) راه‌اندازی کرد.