خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

پپه به دوراهی حساس رسید! افزایش نرخ در راه است یا باید منتظر اصلاح باشیم؟


پپه به دوراهی حساس رسید! افزایش نرخ در راه است یا باید منتظر اصلاح باشیم؟ | ایران ماین

میم‌کوین پپه (PEPE) در آخرین حرکت خود به لایه مقاومتی کلیدی ۰.۰۰۰۰۱۱۵۲ دلار رسیده است. عبور از این لایه می‌تواند موج جدیدی از بالا رفتن نرخ را ایجاد کند، در حالی که عدم موفقیت در غلبه بر آن امکان دارد به اصلاح نرخ و نزول بیشتر منجر شود.

در حال حاضر، نرخ پپه بالاتر از میانگین متحرک ۱۰۰ روزه قرار دارد، ولی در چارت ۴ ساعته نشانه‌هایی از عدم امکان غلبه بر مقاومت یادشده مشاهده می‌شود.

پس از رسیدن به این لایه مقاومتی، نرخ نزول یافته و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز از ۸۸ درصد به ۸۰ درصد افت کرده است. این وضعیت بیانگر نزول فشار خرید و احتمال ورود به مرحله اصلاح یا تثبیت نرخ است.pepe-reaches-critical-junction-

در چارت روزانه نیز، نرخ PEPE توسعه قوی‌ای را تجربه کرده و چندین کندل صعودی پس از عبور از منحنی میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه تشکیل شده است. با این حال، کندل کنونی نزولی شده که از بالا رفتن حجم فروش حکایت دارد و می‌تواند نشانه‌ای از ضعف در قدرت صعودی باشد.

در همین حال، اندیکاتور RSI روزانه هم به ۷۵ درصد رسیده که اگرچه بیانگر خوش‌بینی و فشار خرید است، ولی قرارگیری آن در نزدیکی منطقه اشباع خرید، احتمال وقوع اصلاح را بالا رفتن می‌دهد.

اگر نرخ بر مقاومت ۰.۰۰۰۰۱۱۵۲ دلار غلبه کند، احتمال بالا رفتن بیشتر تا مقاومت بعدی در ۰.۰۰۰۰۱۷۳۱ دلار و بالاتر از آن وجود دارد. در طرف مقابل، در صورت عدم توانایی نرخ در عبور از این مقاومت، احتمال افت آن تا ۰.۰۰۰۰۰۷۶۶ دلار و پایین‌تر از آن وجود خواهد داشت.