خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

پیش‌بینی‌ جدید تحلیلگران راجع به بیت‌کوین؛ حداقل نرخ BTC در این روند نزولی کجاست؟


پیش‌بینی‌ جدید تحلیلگران راجع به بیت‌کوین؛ حداقل نرخ BTC در این روند نزولی کجاست؟ | ایران ماین

پیتر برانت، یکی از معامله‌گران با تجربه بازار، اعلام کرده که بیت‌کوین (BTC) در حال تشکیل الگوی «سه موش کور- Three Blind Mice» است و این احتمال وجود دارد که نرخ آن در روزهای آینده نزول یابد.

برانت در تاریخ ۲ اکتبر، در پستی در پلتفرم اجتماعی X اشاره کرد که این طرح می‌تواند به معنای ادامه روند نزولی نرخ باشد.bitcoin-forming-three-blind-mice-trading-pattern-peter-brandt

او آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۲ به این طرح اشاره کرده بود، زمانی که بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۱۷ هزار دلار معامله می‌شد و پس از یک دوره طولانی نزول، به طور ناگهانی صعود کرد.

برانت همچنین در پست دیگری هشدار داد که بالا رفتن اخیر بیت‌کوین نتوانسته است الگوی نزولی ۷ ماهه‌اش را تغییر دهد و برای تأیید پایان این روند نزولی، باید نرخ بالای ۷۱ هزار دلار تثبیت شود.

در این میان، بعضی از معامله‌گران معتقدند که الگوی «سه موش کور» برانت، تقلیدی طنزآمیز از الگوی «سه کلاغ سیاه- Three Black Crows» است که به بازگشت روند صعودی اشاره دارد.

در همین حال، بررسی‌کننده دیگری به نام جاستین بنت عنوان کرده که نرخ بیت‌کوین امکان دارد به ۵۷ هزار دلار نزول یابد. او بر این باور است که حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به ایران می‌تواند یکی از عوامل این نزول باشد؛ همان‌طور که پس از حملات موشکی ایران به اسرائیل، نرخ بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار سقوط کرد.

اگرچه بیت‌کوین در ادامه به بالای ۶۱ هزار دلار بازگشت، ولی بنت هشدار داده که این بالا رفتن امکان دارد موقتی باشد.

با این حال، چشم‌انداز بلندمدت بیت‌کوین همچنان صعودی است؛ زیرا عوامل متعددی در فصل چهارم سال میلادی از توسعه نرخ این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند.

بنت پیش‌بینی کرده که محدوده ۵۷ هزار تا ۵۸ هزار دلار برای بیت‌کوین اهمیت دارد و تنها با بازگشت نرخ به ۶۲ هزار دلار می‌توان انتظار روندی صعودی داشت. او افزود تا زمانی که این اتفاق نیفتد، بازار در کنترل فروشندگان خواهد بود.

در حال حاضر، رویدادهای اقتصادی مانند نزول نرخ بهره در آمریکا و تزریق نقدینگی از سوی چین می‌تواند به نفع بیت‌کوین باشد.

همچنین، شروع بازپرداخت مطالبات طلبکاران صرافی FTX و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز امکان دارد اثر مثبتی بر نرخ بیت‌کوین در آینده داشته باشند.