خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

پیشتازان رالی کریپتو؛ نشان‌های هوش مصنوعی بیشتر می‌درخشند یا میم‌کوین‌ها؟


پیشتازان رالی کریپتو؛ نشان‌های هوش مصنوعی بیشتر می‌درخشند یا میم‌کوین‌ها؟ | ایران ماین

با تثبیت نرخ بیت‌کوین (BTC) در محدوده ۶۴,۰۰۰ دلار، نشانه‌هایی از تغییر روند در بازار کریپتو مشاهده می‌شود. در این میان، به نظر می‌رسد که نشان‌های هوش مصنوعی، مانند بیت تنسور (TAO)، آرخام (ARKM) و اینترنت کامپیوتر (ICP)، جای میم‌کوین‌ها را گرفته و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند.

این نشان‌ها نه تنها کارایی چشمگیری در بازار دارند، بلکه نقش مهمی در ابتکار‌های حوزه بلاکچین نیز ایفا می‌کنند. این تغییر روند بیانگر بلوغ بازار و تمرکز بیشتر بر کاربردهای عملی و ابتکار‌های فناورانه است.

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ بازار نشان‌های هوش مصنوعی بیش از ۱۰ درصد بالا رفته و به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین، در هفته گذشته تمام نشان‌های برتر حوزه هوش مصنوعی توسعه قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

برای مثال، نرخ بیت تنسور ۸۵ درصد، نرخ آرخام ۵۲.۷ درصد و نرخ اتحادیه هوش مصنوعی فوق‌ هوشمند (FET) نیز ۳۱.۷ درصد بالا رفته‌ است.

به طور کلی، نشان‌های هوش مصنوعی طی هفته گذشته ۳۲.۳ درصد توسعه داشته‌اند، در حالی که میم‌کوین‌ها تنها ۱۰.۴ درصد بالا رفتن را تجربه کرده‌اند.bittensor-tao-soars-ai-tokens-outshine

لازم به ذکر است که کمپانی اوپن ای‌آی (OpenAI) سری جدید هوش مصنوعی خود با نام O۱ را در ۱۲ سپتامبر منتشر کرد. این مدل با قابلیت‌های پیشرفته‌تر در استدلال و انجام وظایف پیچیده، توجه بسیاری را جلب کرده و به بالا رفتن نرخ نشان‌های هوش مصنوعی کمک کرده است.

مدل جدید اوپن ای‌آی موفق شده که در آزمون‌های هوش مصنوعی کارایی بهتری نسبت به نسخه GPT-۴o ارائه دهد و همین امر، باعث بالا رفتن محبوبیت نشان‌هایی مانند ورلدکوین (WLD) شده است.

علاوه بر این، دور جدید تأمین مالی کمپانی اوپن ای‌آی به نرخ ۶.۵ میلیارد دلار، با استقبال گسترده‌ای در میان سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده و نرخ این کمپانی را به ۱۵۰ میلیارد دلار رسانده است.

همچنین، معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ و گزارش‌های مالی انویدیا نیز بر نظام زیستی کریپتو اثر چشمگیری داشته‌اند.