خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

پیشنهاد کمپانی ون‌اک به ماینرهای رمز ارز بیت کوین به منظور بالا رفتن سود سالانه!


پیشنهاد کمپانی ون‌اک به ماینرهای رمز ارز بیت کوین به منظور بالا رفتن سود سالانه! | ایران ماین

کمپانی سرمایه‌گذاری ون‌اک (VanEck) پیش‌بینی کرده است که ماینینگ‌کنندگان بیت‌کوین می‌توانند تا سال ۲۰۲۷ با جابجایی بخشی از انرژی مورد استفاده خود به بخش هوش مصنوعی و پردازش‌های پیشرفته، سالانه حدود ۱۳.۹ میلیارد دلار درآمد اضافی به دست آورند.

ون‌اک در گزارشی که در ۱۶ آگوست منتشر شد، بیان کرد:

ون‌اک بر این باور است که کمپانی‌های ماینینگ بیت‌کوین اغلب ترازنامه‌های ضعیفی دارند که امکان دارد ناشی از بدهی زیاد، عرضه بیش از حد سهام، یا حقوق و دستمزد بالای مدیران باشد.

این کمپانی تخمین می‌زند که اگر کمپانی‌های عمومی ماینینگ بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۷ حدود ۲۰ درصد از ظرفیت انرژی خود را به بخش هوش مصنوعی و پردازش‌های پیشرفته اختصاص دهند، سود سالانه اضافی آنها می‌تواند طی ۱۳ سال، به طور متوسط به بیش از ۱۳.۹ میلیارد دلار برسد.

ون‌اک همچنین اشاره کرد که کمپانی‌های هوش مصنوعی معمولاً منابع اقتصادی لازم برای سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی را فراهم می‌کنند، که این امر می‌تواند برای ماینینگ‌کنندگان بیت‌کوین جذاب باشد.

به عنوان مثال، کمپانی کور ساینتیفیک (Core Scientific)، یکی از بزرگ‌ترین ماینینگ‌کنندگان بیت‌کوین، اخیراً یک قرارداد ۱۲ ساله با کمپانی کور ویو (CoreWeave) امضا کرده است و انتظار می‌رود بیش از ۳.۵ میلیارد دلار درآمد از طریق تأمین ۲۰۰ مگاوات انرژی کسب کند.

همچنین، کمپانی کانادایی هایو دیجیتال تکنولوژی (Hive Digital Technologies) قصد گسترش زیرساخت خود را برای ارائه سرویس ها پردازش پیشرفته به کمپانی‌های فعال در حوزه بازی، هوش مصنوعی و رندر گرافیکی دارد.

این گزارش ون‌اک در حالی منتشر می‌شود که ماینینگ‌کنندگان بیت‌کوین، به ویژه پس از هاوینگ بیت‌کوین در ماه آوریل، سال دشواری را پشت سر گذاشته‌اند. طی این رویداد، پاداش ماینینگ هر بلاک را از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین نزول یافت.