خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چالشی جدید برای TUSD؛ چرا SEC از صادرکنندگان این ارز پایدار شکایت کرده؟


چالشی جدید برای TUSD؛ چرا SEC از صادرکنندگان این ارز پایدار شکایت کرده؟ | ایران ماین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از دو کمپانی کریپتویی تروکوین (TrueCoin) و تراست‌نشان (TrustToken) به‌خاطر اجرای برنامه سرمایه‌گذاری پرریسک و عرضه اوراق بهادار بدون مجوز در ارتباط با ارز پایدار ترویو‌اس‌دی (TUSD) شکایت کرده است.

طبق گزار‌ش‌ها، این دو کمپانی متهم هستند که ۹۹ درصد از ذخایر پشتوانه ارز پایدار TUSD را در صندوقی پرریسک سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با مشکلاتی در بازخرید مواجه بوده است.

کمیسیون SEC اعلام کرده که این کمپانی‌ها به سرمایه‌گذاران اطلاعات نادرستی ارائه داده و مدعی بوده‌اند که TUSD به‌طور کامل با دلار ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، در حالی که بخش بزرگی از این پشتوانه در یک طرح سرمایه‌گذاری سوداگرانه به کار گرفته شده بود.

تراست‌نشان، که استاندارد وام‌دهی تروفای (TrueFi) را توسعه داده و ارز پایدار TUSD را از طریق تروکوین عرضه کرده است، ادعا می‌کرد که این ارز پایدار با عرضه روزانه گزارش‌هایی از ذخایر پشتوانه خود توسط مؤسسات مستقل، وضوح لازم را دارد.

ولی شکایت SEC نشان می‌دهد که این ادعاها نادرست بوده و از نوامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۳، این کمپانی‌ها اوراق بهاداری را بدون ثبت رسمی عرضه کرده‌اند.

این دو کمپانی تا مارس ۲۰۲۲، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از پشتوانه ارز پایدار TUSD را در صندوق‌های پرریسک سرمایه‌گذاری کرده بودند و با وجود کشف مشکلات بازخرید در همان سال، همچنان به عرضه اطلاعات غلط راجع به پشتوانه یک به یک TUSD با دلار ایالات متحده ادامه دادند.

کمیسیون SEC شکایت خود را در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا مطرح کرده و این کمپانی‌ها توافق کرده‌اند که مجموعاً ۷۰۰ هزار دلار جریمه بپردازند.

این پرونده، نمونه‌ای از اهمیت ثبت قانونی در عرضه اوراق بهادار است و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که این معیار را در نظر داشته باشند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.