خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چرا طلا و سکه گران شد؟


چرا طلا و سکه گران شد؟ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،نادر بذرافشان در خصوص وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا بازگو کرد: از ابتدای هفته، شاهد روند افزایشی نرخ طلا در بازارهای جهانی بودیم؛ ابتدای هفته بالا رفتن ۵٩ دلاری اونس جهانی طلا را داشتیم که پایداری خود را تا پایان هفته با نوسانات هرچند جزئی در ادامه گفت. در مجموع با بالا رفتن میانگین ۴٨ دلاری اونس جهانی طلا، آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلا در بازارهای جهانی ٢۶٠۶ دلار می باشد که بالاترین نرخ اونس طلا در جهان است.

ایسنا در خبری نوشت:رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه گفت:  در بازارهای داخلی نیز نوسانات افزایشی نرخ سکه و طلا را داشتیم؛ مقطعی نزول رخ داد ولی در مجموع بازار افزایشی بود. 

او اضافه کرد: این رکوردشکنی نرخ طلا در بازارهای جهانی و نوسانات در داخل، سبب شد که هر گرم طلای ١٨ عیار با ۴٧ هزار تومان بالا رفتن در آخرین خرید و فروش روز گذشته سه میلیون و ٧٧٠ هزار تومان به ازای هر گرم مبنای خرید و فروش طلا قرار گیرد.

بذرافشان در خصوص آخرین نرخ انواع قطعات سکه در بازار این هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید در مجموع با ۶٠٠ هزار تومان بالا رفتن به ۴۴ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ٣٩ میلیون و ٣٠٠ نرخ دارد که نسبت به ابتدای هفته ۴٠٠ هزار تومان بالا رفتن نرخ داشته است. نیم سکه و ربع سکه هریک ٣٠٠ هزار تومان بالا رفتن نرخ‌ را در این هفته تجربه کرده و به ترتیب در آخرین خرید و فروش پایانی هفته، ٢۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان نیم سکه و ١۶ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان ربع سکه، تعیین نرخ شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ١٠٠ هزار تومان بالا رفتن نرخ نسبت به ابتدای هفته در آخرین خرید و فروش روز پنجشنبه، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: علیرغم بالا رفتن نرخ‌ها در بازار سکه و طلا ولی حباب سکه در این هفته، باتوجه به رکوردشکنی نرخ جهانی طلا نوسان چندانی نداشته و در مجموع ١٠٠ هزار تومان بالا رفتن را تجربه کرده است. در حال حاضر هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٧۵٠ هزار تومان دارای حباب است.

این مقام صنفی تاکید نمود: هرچند  نرخ‌ها روند صعودی داشت ولی بازار دچار التهاب و بالا رفتن تقاضای کاذبی نشد؛ بدین ترتیب بایستی منتظر ماند تا ببینیم هفته گذشته‌رو روند بازار جهانی طلا چگونه پیش خواهد رفت.