خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چه عاملی نرخ طلا را عوض می‌کند؟


چه عاملی نرخ طلا را عوض می‌کند؟ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،داده‌ها نشان داد که وارد کردن خالص ماهانه طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه آگوست ۷۶ درصد نزول یافت و به پایین‌ترین لایه در بیش از دو سال گذشته رسید، زیرا رکورد بالا رفتن نرخ تمایل بزرگترین مصرف‌کننده شمش در جهان را مهار کرد.

ایسنا در خبری نوشت:آمارهای اداره آمار و سرشماری هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که چین در ماه اگوست ۶.۲۴۵ تن خالص وارد کرده است که از ۲۵.۶۵۹ تن در ماه جولای کمتر است. وارد کردن در پایین‌ترین لایه خود از آوریل ۲۰۲۲ بوده است. مجموع وارد کردن طلا از طریق هنگ‌کنگ در ماه گذشته با ۴۸ درصد نزول به ۱۶.۳۷۷ تن رسید.

چین از نظر مصرف طلا رتبه اول را دارد و فعالیت‌های خرید آن می‌تواند بر نرخ کلی جهانی طلا اثر بگذارد.

داده‌های گمرک نشان داد که چین برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۱، از وارد کردن طلا از سوئیس در ماه اگوست اجتناب کرد. علاوه بر این، چین تصمیم گرفت خرید طلای خود را از طریق بانک مرکزی خود در ماه مه متوقف کند و چهارمین ماه متوالی بدون افزودن به ذخایر خود را در آگوست داشته باشد.

کارشناسان اظهار کردند که نرخ‌ها برای سرمایه‌گذاران چینی خیلی سریع بالا رفته و تمایل آنها را برای خرید در سطوح فعلی نزول داده است. با بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقاضای پناهگاه امن به دلیل عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی، طلا تاکنون ۲۹ درصد بالا رفتن داشته است.

بانک مرکزی چین این هفته بزرگترین عامل حرکت خود را از زمان همه‌گیری برای خارج کردن اقتصاد از وضعیت ضد تورمی خود در اوایل هفته ارائه کرد.

رویترز گزارش کرد که داده‌های هنگ‌کنگ امکان دارد تصویر کاملی از خریدهای چینی ارائه نکند، زیرا طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می‌شود.